ریمیک هیلو صدای یکی از طراحان نسخه اصلی را درآورد

یک‌شنبه 4 آبان 1404 - 09:30
مطالعه 2 دقیقه
بازی Halo: Campaign Evolved
ریمیک هیلو با انتقاد غیرمنتظره یکی از طراحان نسخه اصلی مواجه شده است.
تبلیغات

جیمی گریسمر، یکی از طراحان نسخه اصلی Halo: Combat Evolved، از ریمیک بازی چندان رضایت ندارد و برخی از تغییرات بازی را «ضعیف» و مغایر با چشم‌انداز اولیه بازی توصیف کرده است.

از مدت‌ها پیش شایعه ساخت نسخه ریمیک Halo: Combat Evolved توسط استودیو هیلو (که پیش‌تر با نام 343 Industries شناخته می‌شد) در محافل مختلف شنیده می‌شد. این شایعه سرانجام در تاریخ ۳ آبان ۱۴۰۴ (۲۵ اکتبر ۲۰۲۵) مورد تأیید قرار گرفت؛ زمانی‌که بازی Halo: Campaign Evolved با یک نام هوشمندانه در جریان مسابقات Halo Championship Series معرفی شد.

با اینکه عرضه هیلو روی کنسول پلی استیشن اتفاقی بزرگی است، واکنش‌ها به این بازسازی چندان مثبت نبوده است. برخی از طرفداران از ظاهر تازه و گیم‌پلی بهبودیافته نسخه ریمیک استقبال کردند، اما بسیاری از هواداران قدیمی هیلو نسبت‌به تغییرات عجیب این نسخه انتقاد دارند؛ ازجمله جیمی گریسمر، طراح مراحل نسخه اول که بعدها به‌عنوان طراح ارشد در Halo 2 و Halo 3 فعالیت داشت.

‌جیمی گریسمر در واکنش به معرفی Halo: Campaign Evolved در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که این ریمیک با ساده‌سازی بیش از اندازه ساختار مراحل از مسیر اصلی طراحی فاصله گرفته است.

جیمی گریسمر اشاره کرد که بازیکن در مرحله معروف The Silent Cartographer نباید بتواند با خودرو‌ «وارهاگ» به سمت دشمنان «هانتر» حمله کند؛ به‌همین دلیل در نسخه اصلی از قصد صخره‌هایی در مسیر قرار داده بود تا گیمرها ناچار به نبرد با پای پیاده شوند. اما این صخره‌ها در Halo: Campaign Evolved با جعبه‌های قابل تخریب جایگزین شده است که «تعادل مبارزه را از بین می‌برد» و نشان می‌دهد که استودیو هیلو احتمالا منطق طراحی نسخه کلاسیک را درک نکرده است.

افزون‌براین جیمی گریسمر به تغییر دیگری در بازی Halo: Campaign Evolved اشاره کرد: قرار دادن درخت در محل فرود مرحله معروف WooHoo Jump که به‌نظرش تصمیم اشتباهی بوده است.

این انتقادات از سوی کسی مطرح می‌شود که خود در خلق نسخه اصلی نقش داشته است و همین موضوع به آن‌ها اعتبار بیشتری می‌بخشد. جیمی گریسمر در ادامه صحبت‌هایش نسخه‌های ریمیک و ریمستر را «ویران‌کننده روح اثر» خواند و گفت که این آثار صرفا برای کسب درآمد تولید می‌شوند. این طراح می‌گوید که سازندگان چنین آثاری هرگز نمی‌توانند پیروز باشند؛ چراکه حتی اگر Campaign Evolved بازی خوبی از آب درآید، نمی‌توان این موفقیت را تمام‌وکمال به نام آن‌ها نوشت.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات