Assassin’s Creed قرار بود فقط یک سهگانه باشد؛ پایانی که تغییر کرد
به نقل از گیمزرادار، به گفتهی الکس هاچینسون، کارگردان خلاق Assassin’s Creed III، مجموعهی مشهور Assassin’s Creed در ابتدا قرار بود پس از سه بازی و با مرگ دزموند مایلز به پایان برسد، اما موفقیت نسخههای فرعی مثل Brotherhood و Revelations همهچیز را تغییر داد. هاچینسون در گفتوگو با وبسایت FRVR فاش کرد که پیش از پیوستنش به تیم، برنامهی اولیه برای فرنچایز این بود که «فقط یک سهگانه» ساخته شود:
«قرار بود دو بازی اول همونهایی باشن که میشناسیم و بعد یک بازی کامل دربارهی دزموند در زمان حال ساخته شود و همان پایان فرنچایز شود.» اما بهگفتهی او، موفقیت بیش از حد سری باعث شد مسیر ساخت تغییر کند: «مشکل موفقیت این است که عمر پروژه رو طولانیتر میکند. یوبیسافت قبل از اینکه بتوانیم کار را تمام کنیم، بین کار ما دو بازی دیگر جا داد.»
در ابتدا قرار بود Brotherhood صرفاً یک DLC برای Assassin’s Creed II باشد، اما در نهایت به یک بازی کامل تبدیل شد و پس از آن Revelations هم ساخته شد. هاچینسون میگوید این روند باعث شد مجموعه بیش از حد «سنگین» شود و از ریشهی تاریخی خود فاصله بگیرد، به همین خاطر تیم او در نسخهی سوم تلاش کرد تا دوباره تمرکز را به همان هستهی تاریخی اولیه برگرداند.
او در ادامه افزود: «وقتی فرنچایزها یا حتی ژانرها از مسیر خودشان منحرف میشوند و زیادی درگیر جزئیات درونی میشوند، همان موقعی است که شروع به مردن میکنند. ما نمیخواستیم Assassin’s Creed به اون نقطه برسد که فقط یک عده طرفدار دوآتیشهی لور همهچیز را بدانند.»
مرگ دزموند مایلز در پایان بازی Assassin’s Creed 3 که در تمام نسخههای قبلی حضور داشت، تصمیمی بود برای باز کردن مسیرهای جدید و جلوگیری از ایستایی داستان. با وجود واکنشهای تند بخشی از طرفداران، این تصمیم در نهایت به بقای فرنچایز کمک کرد.
۱۸ سال بعد از اولین نسخه، سری Assassin’s Creed هنوز یکی از موفقترین مجموعههای بازی در دنیا است و با انتشار Assassin’s Creed Shadows در سال جاری، بهنظر میرسد این میراث قرار نیست به این زودیها تمام شود.