فیل اسپنسر از کاربرد غیرمنتظره هوش مصنوعی در ایکس باکس می‌گوید

جمعه 2 آبان 1404 - 10:00
مطالعه 2 دقیقه
دسته ایکس باکس سری ایکس
هوش مصنوعی در ایکس باکس نقشی فراتر از ساخت بازی دارد. فیل اسپنسر از اولویت‌های اصلی مایکروسافت در این زمینه می‌گوید.
تبلیغات

فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش بازی‌های مایکروسافت، در پنل مشترکی با تیم شفر، رئیس استودیو Double Fine در رویداد Paley International Council Summit در کالیفرنیا شرکت کرد. موضوع این نشست «ایده‌های بزرگ، بازی‌های کوچک: خلاقیت فراتر از بلاک‌باسترها» بود. همان‌طور که رسانه آی‌جی‌ان گزارش داد، فیل اسپنسر در این گفت‌وگو درباره استفاده از هوش مصنوعی در ایکس باکس صحبت کرد و توضیح داد که مایکروسافت از این فناوری به‌شکلی متفاوت از تصور عموم بهره می‌برد.

فیل اسپنسر در این‌باره توضیح داد: «درحال‌حاضر استفاده از هوش مصنوعی بیشتر در زمینه امنیت و حفاظت از شبکه‌ها است، به‌ویژه در بخش گفت‌وگوی صوتی و متنی ایکس باکس لایو. حجم تعاملات کاربران آن‌قدر زیاد است که دیگر نمی‌توان فقط با نیروی انسانی مدیریتش کرد. بنابراین از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم تا اطمینان حاصل شود گفت‌وگوها و موضوعاتی که مطرح می‌شوند، به‌ویژه برای حساب‌های کاربری کودکان تحت کنترل والدین و سرپرستان باقی بمانند. شاید این استفاده از هوش مصنوعی جنبه هیجان‌انگیزی نداشته باشد، اما من عمیقا به اهمیت آن باور دارم.»

فیل اسپنسر به پرسش مهم‌تری درباره نقش AI در فرآیند خلاقانه ساخت بازی‌ها نیز پاسخ داد: «در این زمینه تصمیم‌گیری را به عهده تیم‌ها می‌گذارم. تیم‌ها زمانی از ابزارها استفاده می‌کنند که واقعا کارشان را ساده‌تر کند. تحمیل استفاده از ابزار خاص از سطوح بالای سازمان معمولا نتیجه خوبی ندارد. ما ابزارها را دردسترس قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم روند استفاده براساس نیاز شکل بگیرد.»

فیل اسپنسر در ادامه به استفاده بالقوه از هوش مصنوعی در کشف بازی‌های تازه اشاره کرد و گفت: «کشف بازی‌ها یکی از حوزه‌های جالب است. چطور می‌توان بازی بعدی را پیدا کرد که می‌تواند برای کاربر جذاب باشد؟ مشغول بررسی این هستیم که آیا می‌توان از هوش مصنوعی برای شناسایی علایق کاربر و پیشنهاد بازی‌هایی استفاده کرد که خودش هنوز نمی‌داند از آن‌ها لذت خواهد برد.»

فیل اسپنسر تأکید کرد که مایکروسافت فعلا برنامه‌ای برای استفاده از هوش مصنوعی در بخش تولید بازی‌ها ندارد: «تمرکز بیشتر بر افزایش سرعت خلاقیت و امکان آزمایش ایده‌های تازه پیش از تصمیم‌گیری نهایی است. اما استفاده فعلی از هوش مصنوعی، بیشتر عملیاتی است تا خلاقانه.»

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات