مراقب شخصیتهای همراه در بازی The Outer Worlds 2 باشید
به نقل از GamingBolt، استودیو Obsidian Entertainment با نزدیک شدن به عرضه بازی The Outer Worlds 2 در تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۲۵ (۷ آبان ۱۴۰۴) برای پلتفرمهای ایکس باکس سری ایکس | اس، پی سی و پلی استیشن ۵، بار دیگر تاکید کرده که انتخابهای بازیکن تأثیر واقعی در بازی خواهند داشت و نقشآفرینی صرفاً به ساخت شخصیت محدود نمیشود. برندن ادلر و مت سینگ، کارگردانان بازی در مصاحبهای با Xbox Expansion Pass توضیح دادند که این سیستم حتی روی همتیمیها و همراهان درون بازی هم اثرگذار خواهد بود.
سینگ و ادلر تایید کردند که انتخابهای بازیکن ممکن است باعث شود همراهان از شما فاصله بگیرند. این میتواند پیامدهای جدی داشته باشد: از ترک گروه توسط شخصیت گرفته تا تضاد با اهداف او و حتی نبرد تا سرحد مرگ. مت سینگ گفت:
«میخواستیم این شخصیتها حس کنند واقعاً افراد مستقلی هستند. اهداف و انگیزههای خودشان را دارند. اگر با آنها هماهنگ باشید، کنار شما میمانند و با شما میجنگند. اما اگر برخلاف منافعشان عمل کنید، واکنش نشان میدهند. ممکن است تنش ایجاد شود، همراهان ترک کنند یا حتی مجبور شوید با آنها بجنگید. اما اگر رابطه خود را با آنها بسازید، در نهایت کنار شما خواهند بود.»
ادلر اضافه کرد که همراهان بدون هشدار خیانت نمیکنند. شخصیتها به بازیکن قبل از رسیدن به نقطه بحران اخطار میدهند. برای مثال، ممکن است یک همراه بگوید: «تو قصد داری من را همراه خودت ببری.»
باتوجهبه رفتارهای پیشین و آینده بازیکن، این جمله میتواند تأثیر زیادی روی رابطه و احتمال بروز درگیری داشته باشد. ادلر توضیح داد: «کاری که با یک همراه انجام میدهید ممکن است سایر همراهان را ناراحت کند. آنها قبل از رسیدن به نقطه بدون بازگشت هشدار میدهند، مثل اینکه میگویند، اگر این کار را بکنی، دیگر برگشتی وجود ندارد.»
هدف آبسیدین این بود که همراهان با بازیکن و اتفاقات پیرامون او واکنش واقعی داشته باشند. ادلر گفت: «این چیزی است که در بازی اول همیشه وجود نداشت، اما در دنباله میخواستیم بازیکن آن را حس کند.»
با این طراحی بازی The Outer Worlds 2 نه تنها یک بازی نقشآفرینی علمی تخیلی جذاب است، بلکه تصمیمها و روابط شما با همراهان به شکل جدی روی داستان و تجربه بازی اثر میگذارند.