چرا کونامی همزمان چندین بازی سایلنت هیل معرفی کرد؟

سه‌شنبه 29 مهر 1404 - 17:50
مطالعه 2 دقیقه
شیمیزو هیناکو در بازی Silent Hill f
تهیه‌کننده سایلنت هیل از دلیل ساخت و معرفی همزمان چند بازی جدید از این مجموعه صحبت کرده است.
تبلیغات

به نقل از VGC، موتوی اوکاموتو، تهیه‌کننده‌ی مجموعه‌ بازی های ترسناک سایلنت هیل توضیح داده که چرا شرکت Konami تصمیم گرفت سه بازی را به‌صورت هم‌زمان معرفی کند؛ اقدامی که هدفش اثبات جدیت شرکت در احیای این مجموعه‌ ترسناک بود. در اکتبر ۲۰۲۲، کونامی طی رویداد زنده‌ی Silent Hill Transmission سه پروژه‌ی جدید را معرفی کرد که شامل بازسازی Silent Hill 2‌، بازی Silent Hill f و بازی روایی Silent Hill: Townfall از استودیوی اسکاتلندی NoCode می‌شود.

در کنار این‌ بازی‌ها، یک سری تعاملی با نام Silent Hill: Ascension هم معرفی شد؛ اثری که با وجود دریافت جایزه‌ی امی برای «نوآوری در رسانه‌های نوظهور» از لحاظ کیفی شکست خورد. اما از آن زمان تا امروز، هر دو بازی Silent Hill 2 Remake و Silent Hill f منتشر شده‌اند و با استقبال مثبت منتقدان و طرفداران روبه‌رو شده‌اند. اوکاموتو در پستی جدید در شبکه‌ی X توضیح داد که معرفی هم‌زمان این سه بازی حرکتی حساب‌شده برای نشان دادن آینده‌ی روشن سری بوده است:

«سه سال پیش در ۲۰۲۲ سه بازی Silent Hill 2، Silent Hill f و Silent Hill: Townfall را معرفی کردیم. نمی‌خواستیم فقط با یک بازسازی ساده آب را امتحان کنیم. می‌خواستیم مردم احساس کنند که واقعاً برای احیای سری جدی هستیم. توسعه‌ی هم‌زمان بازسازی و نسخه‌ی جدید خطرناک است، اما باید ابتدا تعهدمان را نشان می‌دادیم. فقط وقتی عنوان جدیدی معرفی شود، آینده‌ی یک مجموعه دیده می‌شود. کاربران تنها زمانی با یک IP ارتباط می‌گیرند که حس کنند آینده‌ای دارد. اگر شرکت موضع صبر کردن و دیدن بگیرد، بازیکنان هم همان‌طور رفتار می‌کنند. شرکت باید جدیتش را نشان دهد تا کاربران واقعاً هیجان‌زده شوند و این منصفانه است.»

اوکاموتو همچنین به پست قبلی‌اش اشاره کرد که در آن توضیح داده بود بازسازی Silent Hill 2 باید طوری طراحی می‌شد که هم طرفداران قدیمی و هم مخاطبان جدید را جذب کند، چون همیشه همه‌ی طرفداران نسخه‌ی اصلی برای بازسازی برنمی‌گردند: «در بازسازی‌ها، حتی اگر برای طرفداران قدیمی طراحی کنید، در بهترین حالت فقط نیمی از آن‌ها بازمی‌گردند، بنابراین جامعه‌ی مخاطبان کوچک‌تر می‌شود. باید بازسازی را طوری ساخت که نیمی از مخاطبان جدید باشند و نیمی قدیمی؛ در غیر این صورت، مجموعه رشد نخواهد کرد.»

در حال حاضر ساخت ریمیک بازی Silent Hill 1 توسط بلوبر تیم تایید شده است و طرفداران منتظر عرضه بازی Silent Hill: Townfall هستند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات