رئیس سابق پلی استیشن: بهجای پیکسلهای بیشتر، بهدنبال ایدههای تازه باشید
صنعت بازیهای ویدیویی در شرایطی قرار دارد که از یک سو شاهد سختافزارهای قدرتمند در هر دو جبهه کامپیوتر و کنسولها هستیم و از سوی دیگر، کیفیت بصری بازیها به اوج خود رسیده است. بااینحال بزرگترین مانع فعلی بهینهسازی است؛ بهویژه در موتور بازیسازی آنریل انجین ۵.
شوهی یوشیدا، رئیس پیشین پلی استیشن اخیرا دیدگاه خود را در این زمینه مطرح کرد و گفت که حتی سختافزار پلی استیشن نیز اکنون با مانعی جدی روبهرو شده است. او توضیح میدهد که در گذشته سونی در هر نسل قدرت گرافیکی را افزایش میداد، اما دیگر این روش پاسخگو نیست.
شوهی یوشیدا در گفتوگو با پادکست Skill Up گفت: «دیگر تفاوت چندانی در زمینه گرافیکی احساس نمیکنم؛ چه در رهگیری پرتو و چه در هر مورد دیگر. واضح است که دیگر نمیتوان کارهای گذشته را تکرار کرد؛ بنابراین نمیتوان فقط قدرت گرافیکی را افزایش داد و تجربه سطح بالا ارائه کرد.»
شوهی یوشیدا تأکید کرد که درحالحاضر گرافیک بازیها تقریبا به مرز اشباع رسیده است و کنسول تازه پلی استیشن دیگر نمیتواند فقط با تکیه بر توان بیشتر تجربه کاملا متفاوتی ارائه دهد.
شوهی یوشیدا گفت که PS5 به اندازه کافی قدرتمند است و دیگر نمیتوان کار زیادی برای قدرتمندتر کردنش انجام داد.» او از حافظه SSD پلی استیشن ۵ تمجید کرد و این حافظه را «تغییری بنیادین» و «تقریبا شبیه به یک معجزه» توصیف کرد که سرعت و طراحی بازی های ps5 را دگرگون کرده است.
بااینحال شوهی یوشیدا همچنان بهینهسازی ضعیف را یکی از مشکلات اساسی صنعت بازی میداند. او با اشاره به آثار اخیر استودیوهای پلی استیشن مانند Death Stranding 2 و Ghost of Yotei گفت که این بازیها نشان میدهند که سونی هنوز هم میتواند از سختافزار موجود بیشترین بهره را ببرد.
در پایان رئیس پیشین پلی استیشن ابراز امیدواری کرد که تمرکز آینده صنعت بازی بهجای ارتقا سختافزار، روی خلاقیت و نوآوری باشد. همانطور که رسانه تکفورگیمرز گزارش داد، شوهی یوشیدا گفت که «اکنون باید بهجای دنبال کردن پیکسلهای بیشتر، به دنبال ایدههای تازهتر باشیم.»