دلیل نبود زاویه دوربین محبوب در بازی ARC Raiders مشخص شد

دوشنبه 28 مهر 1404 - 18:55
مطالعه 3 دقیقه
مبارز بازی ARC Raiders
کارگردان طراحی بازی ARC Raiders معتقد است که تجربه این بازی با زاویه دوربین اول شخص هیچ فایده‌ای برای توسعه‌دهندگان نخواهد داشت.
تبلیغات

در تازه‌ترین اخبار رسانه گیمینگ‌بولت می‌خوانیم که با‌توجه‌به موفقیت اخیر تست سرورهای ARC Raiders و دریافت بازخوردهای فراوان از شرکت‌کنندگان، استودیو Embark به‌عنوان توسعه‌دهنده بازی اعلام کرد که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اضافه کردن دوربین اول شخص به گیم‌پلی مبارزات این بازی ندارد. در توضیح این موضوع اخیرا ویرجیل واتکینز، کارگردان طراحی بازی ARC Raiders در مصاحبه‌ای با رسانه PCGamer درباره علت استفاده از زاویه دید سوم شخص و عدم اضافه شدن دوربین اول شخص به گفتگو پرداخت.

واتکینز در این باره گفت: «به نظر من بخش زیادی از غوطه‌وری بازیکن‌ها در جهان ARC Raiders و تعاملاتی که شخصیت تحت کنترل آن‌ها با محیط پیرامون، دشمنان و سایر بازیکن‌ها دارد، به دلیل کیفیت بالای عملکرد تیم انیمیشن، صداگذاری و طراحی محیط بوده است. عملکرد این تیم به عنوان یک واحد جمعی تا حدی خوب بوده است که شما واقعا می‌توانید خود را در نقش شخصیت‌های درون جهان بازی احساس کنید.»

واتکینز در ادامه توضیح داد که اگرچه بازی‌های تیراندازی و غارت‌محور مشابه از ترکیب هر دو زاویه دوربین اول شخص و سوم شخص استفاده می‌کنند، اما برای اضافه شدن این ویژگی باید چیزهای زیادی در بازی ARC Raiders تغییر کند: «گفته من به این معنا نیست که امکان تجربه بازی در حالت اول شخص امکان‌پذیر نیست، بلکه نشان می‌دهد که طراحی بازی به صورت سوم شخص به قدری خوب جواب داده که ما هرگز نیازی به بررسی دوربین اول شخص نداریم.

من می‌دانم که ترکیبی از هردو زاویه دید در بازی‌های دیگر نظیر Helldivers 2 و چند بازی دیگر وجود دارد، اما فکر می‌کنم که اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم، باید بسیاری از چیزها نظیر طراحی و شیوه چیدمان مراحل را تغییر دهیم؛ چرا که در حالت اول شخص میدان دید بسیار متفاوت‌تری دارید.»

با‌این‌حال غوطه‌وری و مکانیسم‌های گیم‌پلی تنها دلایل سازندگان ARC Raiders برای استفاده از دوربین سوم شخص نیستند. واتکینز در ادامه توضیح داد که بسیاری از اشیای تعاملی و بافت‌های درون بازی با این ایده طراحی شده‌اند که بازیکن نمی‌تواند بیش از حد روی آن‌ها بزرگ‌نمایی کند: «وقتی بتوانید از فاصله‌ای بیش از حد نزدیک و مستقیم به بافت‌ها نگاه کنید، نوعی از هم گسستگی رخ می‌دهد. طراحی بافت‌ها و اشیای تعاملی بازی با همین رویکرد طراحی شده است؛ بنابراین بسیار بعید به‌نظر می‌رسد که ARC Raiders زاویه دید اول شخص داشته باشد. در‌نهایت این اقدام هیچ فایده‌ای برای ما ندارد.»

بازی ARC Raiders در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۲۵ (۸ آبان ۱۴۰۴) برای کامپیوتر، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات