رئیس مجموعه Assassin’s Creed چرا یوبیسافت را ترک کرد؟

جمعه 25 مهر 1404 - 17:50
مطالعه 2 دقیقه
ایستادن تمام شخصیت‌های اصلی سری Assassin’s Creed زیر لوگوی آن
جدایی مدیر کهنه‌کار Assassin's Creed یک تصمیم شخصی نبود. او حالا سکوت خود را شکسته و از دلایل واقعی کنار گذاشته شدنش توسط یوبیسافت می‌گوید.
تبلیغات

به نقل از GamingBolt، در‌حالی‌که اوایل این هفته شرکت یوبیسافت و استودیوی تازه‌تأسیس Vantage Studios خبر جدایی مارک-الکسی کوته‌، مدیر باسابقه‌ فرنچایز Assassin’s Creed را تأیید کرده بودند، کوته در پستی مفصل در لینکدین جزئیات بیشتری درباره‌ی دلایل ترک یوبیسافت فاش کرده است. او در این پست توضیح می‌دهد که درواقع این تصمیم از سمت یوبیسافت گرفته شده و او از سمت خود کنار گذاشته شده است.

کوته در پست خود نوشت که مدیریت فرنچایز Assassin’s Creed به شخص دیگری واگذار شده که بیشتر با ساختار سازمانی جدید شرکت و Vantage Studios هم‌راستا بوده است. در مقابل به او موقعیتی جدید پیشنهاد شده که از نظر دامنه‌ی مسئولیت، اختیار و تداوم کاری، قابل‌قیاس با جایگاه قبلی‌اش نبوده است.

او در ادامه نوشت: «خیلی‌ها از اینکه تصمیم گرفتم پس از این‌همه سال از Assassin’s Creed جدا شوم، متعجب شده‌اند، به‌خصوص با‌توجه‌به علاقه‌ای که هنوز به این مجموعه دارم. واقعیت ساده است: این تصمیم را من نگرفتم. یوبیسافت تصمیم گرفت رهبری فرنچایز Assassin’s Creed را به فردی واگذار کند که با ساختار سازمانی جدیدش سازگارتر است. البته موقعیت جدیدی به من پیشنهاد شد، اما این جایگاه نه همان دامنه‌ی اختیار را داشت، نه همان هدف و نه ادامه‌ی مسیر کاری من در سال‌های گذشته بود.»

با‌این‌حال کوته تأکید کرد که هیچ دلخوری‌ای از یوبیسافت ندارد و از این شرکت با احترام یاد می‌کند: «می‌خواهم روشن بگویم که هیچ کینه‌ای به دل ندارم. یوبیسافت خانه‌ی من در تمام دوران حرفه‌ای‌ام بوده و همیشه بابت مردمی که در آنجا شناختم، پروژه‌هایی که ساختیم، و باوری که داشتیم تا جهان‌هایی الهام‌بخش خلق کنیم، سپاسگزار خواهم بود.»

پیش‌تر، مدیرعامل مشترک Vantage Studios نیز گفته بود که جدایی کوته به‌دلیل «انتظارات و اولویت‌های متفاوت او درباره‌ی آینده‌ی Vantage Studios» بوده است. سخنگوی یوبیسافت نیز در بیانیه‌ای رسمی ضمن قدردانی از نقش کوتِه در توسعه‌ی فرنچایز Assassin’s Creed، اعلام کرد: «در پی تغییرات سازمانی که در مارس ۲۰۲۵ اعلام شد، مارک-الکسی کوته تصمیم گرفت مسیر جدیدی را خارج از یوبیسافت دنبال کند. با اینکه از رفتن او ناراحتیم، اما اطمینان داریم تیم‌های بااستعداد ما میراثی را که او بنا کرده، ادامه خواهند داد.

تأثیر کوته در طول این سال‌ها، به‌ویژه در شکل‌گیری برند Assassin’s Creed، غیرقابل انکار است. رهبری، خلاقیت و تعهد او اثری ماندگار بر تیم‌ها و بازیکنان ما گذاشته است. از او بابت تمام زحماتش صمیمانه تشکر می‌کنیم و برایش در مسیر جدید آرزوی موفقیت داریم.»

مارک-الکسی کوته از سال ۲۰۰۵ به یوبیسافت پیوست و نخستین پروژه‌ی بزرگش Prince of Persia: The Forgotten Sands بود. او بعدها در چندین نسخه‌ی سری Assassin’s Creed از جمله کارگردانی بازی Assassin’s Creed III و سپس تهیه‌کنندگی ارشد Assassin’s Creed Odyssey فعالیت داشت. پس از آن نیز هدایت توسعه‌ی Animus Hub را بر عهده داشت.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات