قسمت سوم Final Fantasy 7 Remake گیمپلی جدید و متفاوتی خواهد داشت
در حالی که طرفداران منتظر رونمایی از سومین قسمت از سهگانه Final Fantasy 7 Remake هستند، کارگردان بازی اعلام کرده است که اثر پس از انتشار، یک تجربه گیمپلی جدید ارائه خواهد کرد. به نقل از رسانه گیمینگبولت، نائوکی هاماگوچی در رویداد اخیر Brasil Game Show گفت که هدف او این است تا علاوهبر ارائه یک تجربه داستانی تازه در هر یک از سه قسمت، تجربههای گیمپلی جدیدی را نیز به بازیکنان معرفی کند.
ما پیش از این نیز شاهد بودهایم که دو بازی اول این سهگانه، تجربیات گیمپلی متفاوتی را نسبت به یکدیگر ارائه کردهاند. در حالی که بازی اول یک تجربه خطی و مبتنیبر چپترهای داستانی بود که در آن بازیکنان بهندرت میتوانستند به مناطق قبلی بازگردند، بازی Final Fantasy 7 Rebirth در مقابل، یک جهان باز را برای گشتوگذار معرفی کرد. سیستم مبارزات نیز در این مسیر دستخوش تغییراتی شد و Rebirth گزینههای بیشتری برای کمبوها و حملات همافزایی، در کنار تعداد زیادی مینیگیم جدید، ارائه داد.
هاماگوچی در این رویداد گفت: «قسمت اول پیشرفتی داستانمحور داشت، قسمت دوم آن را با یک طراحی جهان باز که آزادی عمل بیشتری به بازیکنان میداد، گسترش داد. با تکیه بر دستاوردهای قسمت دوم، قسمت سوم نیز با هدف ارائه یک تجربه گیمپلی جدید به بازیکنان ساخته میشود، پس لطفاً منتظر آن باشید.»
اینکه این اظهارات دقیقاً به چه معنایی برای سومین بازی این سهگانه خواهد بود، تا زمان رونمایی رسمی آن مشخص نخواهد شد. با این حال، میتوان گمانهزنی کرد که این بازی ممکن است سطح بالاتری از آزادی عمل را به بازیکنان بدهد. برای مثال، حتی جهان باز بازی Rebirth نیز برخی از مناطق خود را تا زمان پیشرفت در داستان، در دسترس قرار نمیداد. شاید بازی سوم از همان ابتدا آزادی کامل را در اختیار بازیکنان قرار دهد.
در همین رویداد، هاماگوچی درباره تصمیم تیم توسعه مبنیبر تبدیل ریمیک Final Fantasy 7 به سه پروژه مجزا نیز صحبت و اشاره کرد که آنها نمیخواستند هیچ بخشی از بازی اصلی را حذف کنند. او خاطرنشان کرد که این تصمیم از این واقعیت نشأت میگیرد که نسخه اصلی سال ۱۹۹۷ بازی Final Fantasy 7 دارای یک جامعه هواداران بسیار پرشور است که نمیخواهند هیچچیز از بازی اصلی حذف شود.
هاماگوچی روی صحنه گفت: «Final Fantasy 7 یک بازی با جامعه هواداران واقعا عظیمی است. ما میتوانستیم برخی بخشها را حذف و آن را به یک بازی واحد تبدیل کنیم، اما طرفداران نسخه اصلی هرگز ما را نمیبخشیدند. اگر میخواهیم این داستان را با استفاده از فناوری جدید روایت کنیم، انجام آن در یک عنوان واحد ممکن نیست. به همین دلیل تصمیم دشوار تقسیم آن به سه بخش را گرفتیم.»
او همچنین درباره برنامههای استودیو برای به سرانجام رساندن این داستان حماسی که با Final Fantasy 7 Remake آغاز شد و از طریق بسته الحاقی Intermission و بازی Final Fantasy 7 Rebirth گسترش یافت، توضیح داد. اگرچه او جزئیات دقیقی را فاش نکرد، اما اشاره کرد که پایانبندی بازی هم برای طرفداران نسخه اصلی و هم برای طرفداران جدیدی که به لطف سهگانه Remake با این داستان آشنا شدهاند، جذاب خواهد بود.
او در این باره گفت: «البته من از هماکنون ایده روشنی از پایانبندی قسمت سوم Final Fantasy 7 Remake در ذهن دارم. فکر میکنم این نتیجهگیری هم برای کسانی که عاشق نسخه اصلی بودند و هم برای کسانی که به لطف سری Remake به طرفداران Final Fantasy 7 تبدیل شدند، جذاب خواهد بود. من اطمینان دارم که این بازی جدید مورد علاقه همه قرار خواهد گرفت.»