کارگردان The Last of Us از لحظه موردعلاقه‌اش در تاریخ بازی‌های ویدیویی گفت

پنج‌شنبه 24 مهر 1404 - 11:43
مطالعه 2 دقیقه
نیل دراکمن / Neil Druckmann
نیل دراکمن، کارگردان و خالق سری The Last of Us در مصاحبه جدیدش به یکی از موردعلاقه‌ترین لحظاتش در تاریخ بازی‌های ویدیویی اشاره کرد.
تبلیغات

به نوشته گیم‌اسپات، نیل دراکمن که با استودیو ناتی داگ به افتخارات زیادی رسیده است، در مصاحبه اخیرش با مجله BAFTA درباره یکی از موردعلاقه‌ترین صحنه‌هایی که در یک بازی ویدیویی تجربه کرده، به گفتگو پرداخته است. خالق و کارگردان The Last of Us از صحنه‌ای در اواخر بازی Ico که حدود ۲۵ سال قبل تجربه کرده است، به عنوان لحظه موردعلاقه خود یاد کرد.

بازی Ico ساخته‌ی فومیتو اوئدا در سپتامبر ۲۰۰۱ برای پلی‌ استیشن ۲ منتشر شد و به نظر می‌رسد که تاثیر زیادی روی مخاطبان خود از جمله دراکمن گذاشته است. این کارگردان خاطرنشان کرد: «لحظه‌ی مورد علاقه‌ی من در یک بازی، همان صحنه‌ای از بازی Ico است که وقتی رخ داد، شگفت‌زده شدم. ما درباره لحظه‌ای صحبت می‌کنیم که بازیکن دست Yorda را گرفته و او را هدایت می‌کند. او احساس شخصیت درمانده‌ای را دارد که شما او را کنترل می‌کنید.

سپس لحظه‌ای در اواخر بازی وجود دارد که شما روی پلی هستید و به آرامی در حال فروپاشی است. Yorda در آن سو و شما در این طرف ایستاده‌اید و نمی‌دانید که باید چه کاری کنید. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به سمت شکاف پل بدوید و به سمت Yorda بپرید. در اینجا به نظر می‌رسد که نمی‌توانید زنده بمانید و به کام مرگ خواهید افتاد، اما در آخرین ثانیه او دست خود را دراز می‌کند و شما را می‌گیرد. این لحظه بسیار احساسی بود؛ زیرا انتظارش را ندارید. او هرگز در هیچ بخش دیگری از داستان این کار را نکرده بود.»

دراکمن در ادامه توضیح داد که این لحظه واقعا الهام‌بخش بود و احساس می‌کرد که اضافه شدن مکانیسم گرفتن دست Yorda باعث شده است تا او به این کاراکتر بیش از هر شخصیت دیگر بازی اهمیت بدهد: «من این پیچش مکانیسم گیم‌پلی و این تکامل شخصیتی و این رابطه را تجربه کردم و نمی‌دانم چگونه می‌شود که پس از تجربه آن احساساتی نشد. فکر می‌کنم از آن زمان تاکنون با هر اثری که ساخته‌ام، این حس را دنبال کرده‌ام.»

دراکمن پیش از این به مناسبت بیستمین سالگرد انتشار بازی Ico به تمجید از آن پرداخت و آن را بازی موردعلاقه خود در تمام دوارن خواند. این کارگردان تا اوایل امسال در ساخت سریال The Last of Us شبکه HBO مشارکت داشت، اما با پایان فصل دوم تصمیم گرفت تمرکز خود را روی توسعه بازی آینده ناتی داگ قرار دهد. این استودیو هم‌اکنون ساخت آی‌پی کاملا جدید خود به نام Intergalactic: The Heretic Prophet را پیش می‌برد که قرار است به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن عرضه شود. علاوه‌براین دراکمن احتمال ساخت نسخه سوم سری The Last of Us را رد نکرده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا این پروژه چه زمانی شروع خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات