صداپیشه Ghost of Yotei از تصمیم ساکر پانچ برای روایت داستانی تازه دفاع کرد
پیش از معرفی Ghost of Yotei این سؤال ذهن بسیاری از طرفداران را درگیر کرده بود که دنباله Ghost of Tsushima دقیقا چه شکلی خواهد داشت؟ چگونه شخصیتی مثل جین ساکای میتواند در نسخه دوم حضور داشته باشد، آن هم در شرایطی که دیگر ارتشی برای مقابله وجود ندارد؟ حالا میدانیم که استودیوی Sucker Punch بهترین راهحل را در یک پرش زمانی دیده است.
با اینکه Ghost of Yotei ارجاعاتی به رویدادها و شخصیتهای گوست آو سوشیما دارد، اما در اصل داستانی کاملا مستقل با قهرمانان و دشمنان جدیدی را روایت میکند. بسیاری بر این باورند که این تصمیم جسورانه نهتنها منطقی، بلکه بسیار هوشمندانه بوده است. بازخوردهای مثبت گسترده نسبتبه Ghost of Yotei نیز نشان میدهد که این تغییر مسیر مورد استقبال قرار گرفته است.
حتی یکی از بازیگران این گوست آو یوتی نیز تصمیم ساکر پانچ را تحسین کرده است. فیودور چین، صداپیشه لرد سایتو در گفتوگو با گیمریاکتور گفت که در ابتدا از پرش زمانی چندصدساله برای دنباله Ghost of Tsushima شگفتزده شده، اما درنهایت آن را «حرکتی درست» دانسته است.
فیودور چین توضیح داد: «در هر مجموعه محبوبی، همیشه عدهای ناامید خواهند شد. اما بهنظرم بردن داستان به مسیری کاملا متفاوت تصمیم هوشمندانهای بود. چون همچنان در دنیای سوشیما باقی میمانیم و چیزهایی که دوست دارید، هنوز وجود دارند. اما درعینحال محتوای جدیدی هم برای بازیکنهای تازهوارد معرفی میشود. و این به عقیده من کار بسیار هوشمندانهای است.»
این تصمیم به ساکر پانچ اجازه داد تا خود را از قید شخصیتهای قبلی رها کند و با داستانی کاملا تازه و گروه جدیدی از شخصیتها وارد Ghost of Yotei شود. شاید برای برخی که مشتاق تجربه سفری دیگر با جین ساکای بودند، این تغییر ناامیدکننده باشد، اما اینکه مجموعه گوست بتواند به دورههای تاریخی مختلف برود و داستانهای جدیدی تعریف کند، بسیار هیجانانگیزتر خواهد بود.