ادامه بحران بایوشاک با اخراج تیم سازنده؛ ناجی بازی معرفی شد

چهارشنبه 23 مهر 1404 - 23:11
مطالعه 3 دقیقه
بوکر دیویت (Booker DeWitt) و الیزابت (Elizabeth) در بازی بایوشاک اینفینیت (BioShock Infinite)
آینده بایوشاک دستخوش تغییرات بزرگی شده است. همزمان با اخراج بخشی از تیم، یک چهره‌ی اسطوره‌ای برای هدایت این مجموعه محبوب بازگشته است.
تبلیغات

به نقل از Polygon، شرکت 2K گیمز رسماً تأیید کرد که در استودیوی Cloud Chamber، تیم سازنده‌ BioShock جدید تعدادی از کارکنان اخراج شده‌اند و راد فرگوسن، سازنده‌ی باسابقه‌ صنعت بازی به‌عنوان رئیس جدید فرنچایز بایوشاک منصوب شده است. کارکنان Cloud Chamber روز سه‌شنبه از طریق ایمیلی از دیوید اسمیلر، رئیس 2K، از این تغییرات و تعدیل نیروها باخبر شدند.

بازی BioShock 4 و شکل‌گیری استودیوی Cloud Chamber در سال ۲۰۱۹ اعلام شد، اما طبق گزارش‌ها پروژه از همان ابتدا با مشکلات متعددی در هماهنگی تیم مواجه بوده است. در بررسی داخلی اخیر نیز نسخه‌ی فعلی بازی نتوانست نظر مدیران 2K را جلب کند و در نتیجه تصمیم گرفته شد که بخش‌های اصلی پروژه مورد بازنگری کامل قرار گیرند.

به گفته‌ی اسمیلر در ایمیل ارسالی: «در‌حالی‌که از پایه‌ی گیم‌پلی پروژه رضایت داریم، تصمیم گرفتیم با همکاری رهبری استودیو، بخش‌هایی از بازی را که هسته‌ی اصلی تجربه‌ی BioShock را شکل می‌دهند، بازطراحی کنیم. در نتیجه، برای تمرکز بیشتر روی این بازطراحی و اختصاص زمان بیشتر به توسعه، بخشی از تیم کاهش خواهد یافت.»

هم‌زمان با این تغییرات، 2K اعلام کرد راد فرگوس که اخیراً از بلیزارد جدا شده است، از این پس به‌عنوان رئیس کل فرنچایز BioShock فعالیت خواهد کرد و علاوه‌بر هدایت Cloud Chamber، بر توسعه‌ی دنباله‌ی جدید و همچنین پروژه‌های جانبی از جمله فیلم بایوشاک که با همکاری نتفلیکس تولید می‌شود، نظارت خواهد داشت.

اسمیلر در ایمیل خود نوشت: «راد یکی از باتجربه‌ترین چهره‌های صنعت با سابقه‌ی موفقیت‌های تحسین شده و تجاری در آثاری چون BioShock Infinite، Gears of War و Diablo است. او پیش‌تر مدیرکل فرنچایز دیابلو در بلیزارد بود و Diablo IV را که پرفروش‌ترین بازی تاریخ این استودیو است، به بازار عرضه کرد. ما بیش از ۱۰ سال پیش با هم همکاری داشتیم و از اینکه او دوباره برای رهبری BioShock به ما پیوسته، بسیار خرسندم.»

فرگوسن در سال‌های گذشته شهرت خود را به‌عنوان کسی که پروژه‌ها را به سرانجام می‌رساند، به‌دست آورده است؛ فردی که می‌تواند پروژه‌های مشکل‌دار را به مرحله‌ی نهایی برساند. او پیش‌تر کمک کرد Diablo IV که نزدیک به یک دهه در حال توسعه بود، در سال ۲۰۲۳ تکمیل و عرضه شود.

پیش از حضور در بلیزارد، او در استودیوی The Coalition بر توسعه‌ی Gears 5 نظارت داشت و در گذشته نیز در اتمام BioShock Infinite، یکی از پرچالش‌ترین پروژه‌های آن دوران نقش کلیدی ایفا کرد.

به گفته‌ی اسمیلر، تغییرات اخیر نشانه‌ی اعتماد کامل 2K به ارزش بایوشاک و تلاش برای ساخت بهترین بازی تاریخ این فرنچایز است. با‌این‌حال اخراج‌ها نشان می‌دهد که پروژه فعلاً از مسیر ایده‌آل فاصله دارد و احتمالاً مدتی طولانی‌تر تا انتشار بازی جدید باقی مانده است. فرگوسن اکنون مأموریت دارد تا مسیر جدید BioShock را مشخص کند و پس از چندین سال انتظار، این مجموعه‌ی محبوب را دوباره به اوج بازگرداند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات