باگ عجیب Battlefield 6 صدای گیمرها را در آورده است
به نقل از GamingBolt، استودیو بتلفیلد پس از انتشار Battlefield 6 در تاریخ ۱۸ مهر ۱۴۰۴، با مشکلات متعددی در بازی روبهرو شده و اکنون تیم توسعه علاوه بر باگهای ابتدایی، با مشکلات جدیدی در گیمپلی تیراندازی چندنفره مواجه شده است. برخی بازیکنان گزارش دادهاند که با اینکه گلولههایشان به هدف اصابت کرده است و حتی خون روی صفحه ظاهر میشود، بازی هیچ آسیبی به دشمن ثبت نمیکند. در انجمن Battlefield 6 بازیکنان به شوخی به این مشکل، گلولههای خالی یا ghost bullets میگویند.
فلوریان لو بیهان، طراح ارشد بازی با انتشار پستی در شبکههای اجتماعی از بازیکنان خواست جزئیات بیشتری از مشکل ارائه کنند، از جمله اینکه آیا این مشکل بهطور مداوم رخ میدهد و چه سلاحها و اتچمنتهایی استفاده شدهاند. او نوشت: «این مشکل در حال بررسی است. معمولاً دیده میشود که هدف بهوضوح اصابت گلوله را نشان میدهد (خون روی صفحه) اما هیچ آسیبی در HUD ثبت نمیشود (هیچ نشانگر اصابت یا hit indicator دیده نمیشود).»
بهنظر میرسد این باگ با مشکلی که در بتای بازی در مرداد ۱۴۰۴ دیده شد و مربوط به کنترل لگد اسلحه و پراکندگی تیرها بود، مرتبط است. لو بیهان تأیید کرد که باگ لگد اسلحه برطرف شده، اما پس از رفع آن دو مشکل جدید شناسایی شد که نحوه پراکندگی گلولهها در Battlefield 6 را تحت تأثیر قرار میدهد و یکی از آنها احتمالاً همان «گلولههای روحی» است.
باگ لگد اسلحه در نسخه بتا باعث میشد که وقتی بازیکن مسلسل خود را شلیک میکرد، لگد اسلحه افزایش یافته و تیرها به اطراف هدف پراکنده شوند. برای کنترل این مشکل، بازیکن باید ۱ تا ۲ ثانیه از شلیک دست میکشید تا لگد اسلحه ریست شود، اما باگ باعث میشد این ریست اتفاق نیفتد و تیرها پراکنده شلیک شوند.
استودیو بتفلفیلد از زمان انتشار بازی روی پی سی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس، ارتباط نزدیکی با بازیکنان داشته و بهصورت شفاف درباره مشکلات گزارش شده و راهحلهای پیش رو اطلاعرسانی کرده است. پیشتر اعلام شد که به دلیل پر نشدن سریع مسابقات Breakthrough Mode، تغییراتی در سرور ایجاد شده تا پر شدن مسابقات به صورت منظمتر انجام شود. طبق گزارش اخیر بازی Battlefield 6 کمتر از یک هفته پس از عرضه بیش از ۶.۵ میلیون نسخه فروش داشته و درآمد تخمینی EA از این فروش بیش از ۳۵۰ میلیون دلار بوده است.