سازنده Ghost of Yotei تنها روی یک بازی کار می‌کند، اما پروژه بعدی چیست؟

سه‌شنبه 22 مهر 1404 - 21:28
مطالعه 3 دقیقه
شروع ماجراجویی آتسو در بازی Ghost of Yotei
بنیان‌گذار Sucker Punch از فلسفه‌ی خاص استودیو برای آینده و تصمیمات سختی می‌گوید که سرنوشت فرنچایزهای محبوب این شرکت را مشخص خواهد کرد.
تبلیغات

به نقل از VGC، به‌نظر می‌رسد استودیوی Sucker Punch، سازنده‌ی بازی Ghost of Yotei، قصد دارد پس از عرضه‌ی این اثر نیز به‌عنوان یک استودیوی تک‌پروژه‌ای به کار خود ادامه دهد و فعلاً نباید انتظار داشت هم‌زمان روی چند فرنچایز مختلف کار کند.

در گفت‌وگویی مفصل با وب‌سایت VGC، برایان فلمینگ، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر استودیو، در قالب مرور کلی بر روند ساخت Ghost of Yotei توضیح داد که تیم او همچنان تمایل دارد در مقیاسی کوچک‌تر از بسیاری از استودیوهای تریپل‌ـ‌ای فعالیت کند و پس از انتشار محتوای چندنفره‌ بازی Ghost of Yotei: Legends در سال آینده، تصمیم خواهد گرفت پروژه‌ی بعدی خود چه باشد.

فلمینگ در این گفت‌وگو گفت: «واقعیت این است که هر کاری در آینده انجام دهیم، چه ادامه‌ی Ghost باشد و چه بازگشت به Sly تصمیم ما کاملاً به ارزش تمرکز و زمان مورد نیاز برای تکرار و اصلاح ایده‌ها بستگی دارد. به همین دلیل واقعاً فقط می‌توانیم روی یک پروژه کار کنیم.»

او ادامه داد: «اگر می‌توانستیم هم‌زمان چهار پروژه را مدیریت کنیم، بله، شاید نسخه‌ی ریمستر یکی از آثار قدیمی‌مان را هم می‌ساختیم یا چند درخواست طرفداران را برآورده می‌کردیم. اما ما فقط فرصت ساخت یک اثر را داریم. پس آن پروژه باید بهترین ایده‌ی ممکن باشد و همین موضوع همه‌چیز را شفاف می‌کند. نه این‌که ایده‌های خوب کم باشد، اما ما فقط می‌توانیم یکی را انتخاب کنیم. آن‌ هم تقریباً هر پنج سال یک‌بار. پس این انتخاب، فوق‌العاده مهم است. مثل این است که هر پنج سال یک‌بار بخواهی دوباره دانشگاه و رشته‌ات را انتخاب کنی!»

فلمینگ برای توضیح بیشتر افزود: «می‌توانید به کمبریج بروید یا به UCLA یا حتی تصمیم بگیرید به صلح‌بانان بپیوندید، اما در نهایت فقط یکی از این گزینه‌ها را در پنج سال آینده می‌توانید انجام دهید. این تصمیم بزرگی است و باید با دقت درباره‌اش فکر کنید.»

با نزدیک شدن به سی‌امین سالگرد تأسیس ساکر پانچ در سال ۲۰۲۷، بسیاری از طرفداران امیدوار هستند بازگشت فرنچایزهای کلاسیکی مانند Sly Cooper و InFamous را ببینند. بااین‌حال فلمینگ می‌گوید همین تنوع انتظارات، یکی از چالش‌های اصلی استودیو چه از سوی بازیکنان و چه در میان اعضای تیم است. او در ادامه گفت:

«بعد از ۳۰ سال، حالا کارمندانی داریم که فرزندان کارمندان سابق استودیو هستند. حتی بعضی از اعضای تیم ما زمانی که استودیو تأسیس شد، هنوز به دنیا نیامده بودند. علاوه‌بر‌این تغییر مسیر ما از Sly به InFamous و سپس به Ghost، باعث شده که هر تغییر بزرگ، به‌معنای فاصله گرفتن از پروژه‌ی قبلی، بازیگران آن، و حتی بخشی از تیم باشد؛ چون بعضی از اعضا تمایلی به کار روی اثری با حال‌و‌هوای تاریخی ندارند.»

در همین حال، کارگردان مجموعه‌ی InFamous نیز اخیراً اعلام کرده که علاقه‌مند است روزی دوباره به این فرنچایز بازگردد، اما فعلاً هیچ برنامه‌ی مشخصی برای این موضوع وجود ندارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات