سازندگان سابق The Elder Scrolls Online استودیو جدیدی تاسیس کردند

شنبه 19 مهر 1404 - 17:53
مطالعه 2 دقیقه
بازی The Elder Scrolls Online
شماری از اعضای سابق زنیمکس پس از تعدیل نیرو، استودیوی مستقل خود را برای ساخت یک بازی جدید برای پی سی و کنسول‌ها تأسیس کرده‌اند.
تبلیغات

به نقل از اینسایدرگیمینگ، تعدادی از اعضای پیشین ZeniMax Online Studios از جمله رهبران بازی‌های The Elder Scrolls Online و Project Blackbird با تشکیل یک استودیوی مستقل جدید به نام Sackbird Studios خبرساز شدند.

استودیوی زنیمکس آنلاینن که در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد، با موفقیت چشمگیر The Elder Scrolls Online توانست جامعه‌ای عظیم از بازیکنان را جذب کند. این بازی از زمان انتشار خود در سال ۲۰۱۴ تاکنون حدود ۲ میلیارد دلار فروش داشته است. بااین‌حال در پی تعدیل نیروهای اخیر مایکروسافت، بیش از ۳۰۰ کارمند این استودیو از کار برکنار شدند از جمله تعدادی از اعضایی که روی آی‌پی جدید و لغوشده‌ی Project Blackbird کار می‌کردند.

اما حالا به نظر می‌رسد گروهی از همان کارکنان اخراج‌شده، تصمیم گرفته‌اند مسیر تازه‌ای را با تاسیس یک استودیوی مستقل و کاملاً متعلق به کارمندان آغاز کنند. در بیانیه رسمی منتشرشده در وبلاگ این استودیو آمده است: «سلام دنیا. امروز مفتخریم از تأسیس Sackbird Studios خبر دهیم. استودیویی مستقل در بالتیمور، مریلند، ساخته‌شده توسط دوستانی که سال‌ها در طراحی دنیاها، سیستم‌ها و داستان‌هایی برای بازیکنان در سراسر جهان تجربه دارند.»

این استودیو شامل ۱۰ نفر از اعضای سابق ZeniMax Online Studios است که پیش‌تر روی The Elder Scrolls Online و پروژه لغوشده‌ی Project Blackbird فعالیت داشتند. طبق اعلام رسمی، Sackbird Studios کاملاً تحت مالکیت کارمندان است و برای چند سال آینده تأمین مالی شده است.

دیوید ورلی، مدیر عملیاتی استودیو، درباره هدف آن می‌گوید: «بعد از سال‌ها در فضای AAA، می‌خواستیم آزادی تجربه‌ و ریسک‌های هوشمندانه را داشته باشیم؛ بدون نیاز به انتظار برای تأیید پروژه یا دنبال‌کردن اهداف فصلی. ما کاملاً مستقل و متعلق به کارمندان هستیم؛ یعنی فقط به کسانی پاسخ می‌دهیم که واقعاً به بازی‌ها عشق می‌ورزند.»

لی ریداوت، مدیرعامل Sackbird Studios نیز افزود: «ما قدردان دوران‌مان در زنیمکس هستیم؛ تجربه‌ای که ما را به عنوان توسعه‌دهنده و انسان شکل داد. وقتی فهمیدم Project Blackbird لغو شده و بسیاری از هم‌تیمی‌هایم کارشان را از دست داده‌اند، جرقه‌ای درونم روشن شد. فهمیدیم بهترین راه برای حفظ کار و تیم‌مان، ساخت استودیویی است که در آن استقلال خلاقانه غیرقابل مذاکره باشد.»

در حال حاضر، تیم Sackbird Studios هنوز از پروژه‌ی اول خود رونمایی نکرده است، اما تأیید کرده است که بازی نخست آن برای پی سی و کنسول‌ها منتشر خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات