راز کودکی کوجیما منشا خلق Metal Gear و Death Stranding بوده است
به نقل از گیمزرادار، هیدئو کوجیما اخیراً گفته است که سریهای Metal Gear Solid و Death Stranding تنها به این دلیل خلق شدهاند که او در کودکی از نمایشگاه جهانی اوزاکا ۱۹۷۰ بازدید کرده است. کوجیما که آثارش همیشه تجربههایی منحصربهفرد محسوب میشوند، اغلب از فرهنگها و آثار گوناگون الهام میگیرد. برای مثال سری Metal Gear به شدت تحت تأثیر فیلمهای اکشن هالیوود قرار دارد و بازی Snatcher اساساً نسخهای از فیلم Blade Runner است.
در بازیهای اخیر او نیز علاقهاش به ستارههای سینمای هالیوود به وضوح دیده میشود. به ویژه در بازی Death Stranding 2 او به ایده جهانی کاملاً متصل و تغییرات ناشی از آن، بهخصوص در دنیای پساکرونا میپردازد. در یک مقاله برای مجله ژاپنی an-an، کوجیما درباره بازدیدش از نمایشگاه جهانی اوزاکا در دهه ۱۹۷۰ صحبت کرده و آن را نقطه عطفی در زندگی خود توصیف کرده است، جاییکه به گفته او خط تقسیم بین «قبل و بعد شخصی» او بوده است.
کوجیما میگوید: «من از نزدیک آینده و هماهنگی جهان را تجربه کردم. این نمایشگاه همچنین نشان داد که کشورهای مختلف، نژادها، ادیان، رسوم و تاریخها میتوانند همزیستی داشته باشند. این تجربه تجسم واقعی گذشته و آینده بههمراه جهان و هماهنگی بود.» او ادامه میدهد که بدون این نمایشگاه، ذهنیت آیندهنگر و گرایش جهانی او شکل نمیگرفت و به تبع آن Metal Gear و Death Stranding نیز هرگز خلق نمیشدند.
کوجیما در ادامه درباره نمایشگاه اوزاکا ۲۰۲۵ اظهار ناامیدی کرده و معتقد است این رویداد به دلیل کمبود جاهطلبی و چشمانداز آیندهنگر، نسبت به نسخه ۱۹۷۰ فاصله دارد، هرچند خود او نیز اذعان دارد که تجربه یک رویداد در سنین شصت سالگی هرگز به شگفتی تجربه آن در کودکی نمیرسد.