بیشتر گیمرهای آمریکایی سالی فقط یکی دو بازی می‌خرند!

چهارشنبه 16 مهر 1404 - 19:31
مطالعه 2 دقیقه
لوسیا در تریلر بازی GTA 6
نتایج یک نظرسنجی تازه، تصویری متفاوت از عادات خرید گیمرها ترسیم می‌کند. اکثر بازیکنان بسیار کمتر از آنچه تصور می‌شود برای بازی جدید هزینه می‌کنند.
تبلیغات

به نقل از VGC، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بیشتر بازیکنان در ایالات متحده در طول سال تنها یک یا دو بازی ویدیویی خریداری می‌کنند. این داده‌ها از گزارش تازه‌ی شرکت تحقیقاتی Circana منتشر شده که توسط مت پیسکاتل، مدیر ارشد بخش تحلیل بازار بازی‌های ویدیویی به اشتراک گذاشته شده است. نظرسنجی مذکور در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۵ انجام شده و تمرکز آن روی تعداد دفعات خرید بازی توسط بازیکنان آمریکایی بوده اس

طبق این آمار ۱۸٪ از بازیکنان تقریباً هر شش ماه یک بازی جدید می‌خرند، ۱۲٪ حدود سالی یک‌بار بازی جدید می‌خرند و ۳۳٪ حتی کمتر از سالی یک بازی خریداری می‌کنند. این به معنای این است که در مجموع، ۶۳ درصد از گیمرهای آمریکایی سالی دو بازی یا کمتر می‌خرند در مقابل فقط ۲۲٪ از بازیکنان هر سه ماه یک‌بار بازی جدید می‌خرند و ۱۰٪ ماهی یک بازی می‌خرند. تنها ۴٪ گفتند که در ماه بیش از یک بازی خریداری می‌کنند.

پیسکاتلا در واکنش به این یافته‌ها توضیح داد که آن ۱۴ درصد از بازیکنانی که ماهی یک بازی یا بیشتر می‌خرند، نقش کلیدی در زنده نگه داشتن بازار بازی‌های غیررایگان دارند «بازیکنان فوق‌مشتاق و بی‌تفاوت نسبت به قیمت، عملاً موتور محرک بازار هستند، مخصوصاً در بخش بازی‌های غیر رایگان.»

او افزود اگر این آمار برای برخی عجیب به‌نظر می‌رسد، به این خاطر است که اکثر دنبال‌کنندگان او در شبکه‌های اجتماعی جزو همین گروه «هزینه‌بالا» هستند و رفتار خریدشان با گیمرهای عادی متفاوت است: «اگر دارید این پست را می‌خوانید، احتمالاً خودتان در گروه گیمرهای پرخرج قرار دارید، پس رفتار خرید شما نماینده‌ی کل جامعه‌ی گیمرها نیست.»

پیسکاتلا در پستی جداگانه توضیح داد که دلیل افزایش قیمت بازی‌ها و گسترش نسخه‌های Deluxe و Collector’s Edition همین گروه از گیمرهای مرفه است. چون آن‌ها به قیمت اهمیت زیادی نمی‌دهند، ناشران تمرکز قیمتی خود را روی همین دسته از بازیکنان گذاشته‌اند.

«سال‌هاست درباره‌ی این روند صحبت می‌کنم؛ از کنترلرهای گران‌قیمت و کنسول‌های Pro گرفته تا افزایش عمومی قیمت‌ها. دلیلش این است که بازیکنان مرفه بیشترین خرج را می‌کنند، در‌حالی‌که سایر کاربران بیشتر به سمت بازی‌های رایگان می‌روند.»

در عین حال گزارشی از شرکت Comscore در سال گذشته نشان داد که ۸۲ درصد از گیمرهای آمریکایی در ۱۲ ماه گذشته حداقل یک خرید درون‌برنامه‌ای انجام داده‌اند. به این معنا که هرچند بسیاری از بازیکنان بازی جدید نمی‌خرند، اما همچنان در اقتصاد بازی‌ها نقش دارند فقط از طریق پرداخت‌های درون بازی‌های رایگان هزینه می‌کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات