گیم‌پلی بازی واقعیت-مجازی Reach تمرکز بالایی روی واقع‌گرایی و غوطه‌وری دارد

چهارشنبه 16 مهر 1404 - 17:39
مطالعه 2 دقیقه
پوستر بازی واقعیت مجازی Reach
رئیس استودیو nDreams Elevation جزئیات مفصلی را درباره واقع‌گرایی گیم‌پلی بازی Reach به اشتراک گذاشته است.
تبلیغات

اندکی پس از انتشار تریلر جدید از گیم‌پلی بازی واقعیت-مجازی Reach، استودیو nDreams Elevation به لطف انتشار پست مفصلی در وبلاگ پلی استیشن به ارائه جزئیات بیشتر درباره گیم‌پلی پرداخته است. سازنده در این پست درباره استفاده بازی Reach از آگاهی سراسر بدن، نحوه جابه‌جایی بین مبارزه و پیمایش، استفاده از ویژگی‌های سخت‌افزاری پلی استیشن ۵ و هدست‌های پلی استیشن وی‌‌آر ۲ توضیح داده است.

به نقل از گیمینگ‌بولت گلن بریس، رئیس استودیو nDreams Elevation، در این پست نوشت: «تجسم یکی از بزرگترین نقاط قوت آثار واقعیت مجازی به شمار می‌آید که امکان نقش‌آفرینی بی‌نظیر و گیرا را ​​فراهم می‌کند؛ زیرا به بازیکن امکان می‌دهد تا وارد یک بدن مجازی شود و جهان اطراف را با استفاده از آن کاوش کند.

یکی از اهداف اصلی ما در Reach این بود تا آواتار درون بازی به صورت کامل نسبت به حرکات تمام بدن بازیکن پاسخگو باشد و فراتر از همیشه به بازیکن حس واقعی حضور در دنیایی مجازی را القا کند. وقتی دستتان به یک لبه برسد، از یک پرتگاه خطرناک آویزان شوید یا از حمله دشمن جاخالی دهید، اعمال شما به‌صورت کاملا طبیعی و عمیق در جهان بازی احساس خواهند شد.»

بریس در ادامه روی اهمیت پیمایش به عنوان یکی از ارکان اصلی گیم‌پلی Reach تأکید کرد و گفت پیمایش به‌جای اینکه صرفاً راهی برای رسیدن بازیکن‌ از یک نقطه به نقطه دیگر باشد، بخش مهمی از گیم‌پلی را تشکیل می‌دهد که به آگاهی کامل بازی از حرکات بازیکن متکی است. این موضوع به بازیکن اجازه می‌دهد تا حرکات پارکور واقع‌گرایانه‌ای را هنگام کاوش در دنیای زیرزمینی بازی انجام دهند.

رئیس استودیو nDreams Elevation درباره شیوه طراحی دیگر مکانیسم‌های گیم‌پلی بازی Reach خاطرنشان کرد که اختیار بازیکن به‌عنوان هسته و قلب بازی در نظر گرفته شده است و نمود آن را می‌توان در آزادی عمل گسترده بازیکن در نحوه برخورد با جهان بازی و شرکت در نبردها به شیوه‌های مختلف مشاهده کرد؛ برای مثال هر ابزار و سلاح عملکرد منحصربه‌فردی دارد و بازیکن می‌تواند خود را با توجه به موقعیتش از مبارزه گرفته تا پیمایش و حتی حل معماها با آن سازگار کند.

بریس در ادامه پیرامون نسخه PSVR2 توضیح داد که ویژگی Sense هدست واقعیت مجازی سونی، امکان ارائه بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی ​​را برای ارائه گیم‌پلی غوطه‌ورکننده‌تر فراهم می‌کند. این به بازیکن اجازه می‌دهد تا در طول بازی وزن و مقاومت اشیا و سطوح را به شکل واقعی‌تری احساس کند. این بازی همچنین از قابلیت‌های 4K پلی‌استیشن وی‌آر 2 جهت نمایش بافت‌هایی با وضوح بالا و گیم‌پلی روان استفاده خواهد کرد.

بازی Reach در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۴ مهر ۱۴۰۴) برای استیم وی‌آر، متا کوئست ۳ و پلی استیشن وی‌آر ۲ عرضه خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات