ساکر پانچ از آزادی عمل مطلق بازیکن در Ghost of Yōtei میگوید
استودیو ساکر پانچ در جدیدترین گفتوگوی خود با رسانه گیمزرادار بار دیگر بر فلسفه طراحی آزادانه بازی Ghost of Yōtei تأکید کرده است؛ اثری که بهتازگی بهصورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۵ منتشر شد و با استقبال گستردهای از سوی منتقدان و مخاطبان سراسر جهان روبهرو شده است.
جیسون کانل، کارگردان خلاق گوست آو یوتی در این مصاحبه اظهار داشت: «اگر بازیکن نخواهد کاری را انجام دهد، ما هیچ مشکلی با آن نخواهیم داشت. تصمیم با شما است. تا زمانیکه از بازی لذت میبرید، برای ما اهمیتی ندارد.» او توضیح داد که بازی دارای سیستمهایی است که بازیکن را بهسوی داستان اصلی و مأموریتهای فرعی هدایت میکند، اما اینها صرفا پیشنهاد هستند و نه الزام.
کانل ادامه داد: «فلسفه ما در طراحی Ghost of Yōtei این بود که آزادی بیشتری نسبتبه آثار قبلیمان به بازیکن بدهیم. این کار بسیار پیچیده بود و تنظیم ریتم روایت در جهان وسیع، چالشهای خاص خودش را داشت. ما از ترفندهای مختلفی استفاده کردیم تا این تعادل را برقرار کنیم.»