چرا بازی Call of Duty: Black Ops 7 قابلیت دویدن روی دیوار را ندارد؟
در تازهترین اخبار رسانه اینسایدرگیمینگ میخوانیم مایلز لزلی که کارگردان خلاق مشترک بازی Call of Duty: Black Ops 7 به حساب میآید، درباره اینکه بازه زمانی داستان کمپین اجازه استفاده از قابلیت دویدن روی دیوار (Wall Runs) را نداده، به بیان مطالبی پرداخته است. شرکت اکتیویژن جدیدترین نسخه سری کالاف دیوتی را برای عرضه در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۲۵ (۲۳ آبان ۱۴۰۴) برنامهریزی کرده است.
همچنین تست بتای بازی هماکنون در حال برگزاری است و تا ۹ اکتبر (۱۷ مهر) امسال ادامه دارد. توسعهدهندگان پیش از انتشار بازی با مشارکت در مصاحبهها به سوالات طرفداران پاسخ میدهند و جزئیات جدیدی را با آنها به اشتراک میگذارند. اخیرا لزلی مایلز هم در مصاحبهای با رسانه GamesRadar درباره ویژگیهای حرکتی جدید بازی Call of Duty: Black Ops 7 و عدم گنجاندن قابلیت دویدن روی دیوار به گفتگو پرداخته است.
لزلی ابتدا توضیح داد که وقتی سازندگان شروع به توسعه Black Ops 7 کردند، میخواستند از Black Ops 2 الهام بگیرند؛ بنابراین تمام فناوریهای درون بازی جدید باید متناسب با دوره زمانی Black Ops 2 طراحی میشدند. به گفته کارگردان خلاق، سازندگان برای این اصول ارزش زیادی قائل بودند و احترام به آن را ضروری میدانستند.
همین موضوع باعث شد تا ویژگیهایی نظیر Thrust Jump یا Wall Run در بازی Call of Duty: Black Ops 7 استفاده نشوند؛ زیرا باتوجهبه دوره زمانی Black Ops 2، فناوری آنها تا سال ۲۰۳۵ وجود نداشت. اگر داستان Black Ops 7 در آینده دورتری رخ میداد، اضافه کردن ویژگی دویدن روی دیوار منطقیتر بود.
بااینحال گیمپلی Black Ops 7 شامل قابلیت Wall Jumps است که به بازیکنها امکان رسیدن به نقاط مرتفع با حداکثر سه پرش زنجیرهای را میدهد. لزلی تایید کرد که بازیکنها با استفاده از این ویژگی میتوانند به نقاط مرتفعتر برسند. وی همچنین توضیح داد که سازندگان از هرکاری که در Black Ops 3 انجام دادهاند، تجربه گرفتهاند و واقعا برای آنها مهم بوده است تا صحنههای نبرد را درون قاب نگه دارند.