یکی از پرتقاضاترین ویژگیهای Payday 3 هرگز از راه نمیرسد
درحالیکه بخش زیادی از هفته با موج انتقادها از تغییرات سرویس ایکس باکس گیم پس همراه بود، استودیو استاربریز با لغو پروژه Baxter خبرساز شد. این بازی کو-آپ از دنیای Dungeons and Dragons دیگر در دست توسعه قرار ندارد و کارکنان باقیمانده به پروژههای مرتبط با Payday منتقل شدند. بااینحال این به معنای راهیابی یکی از پرتقاضاترین ویژگیها به بازی Payday 3 نیست.
همانطور که رسانه گیمینگبولت گزارش داد، جوناس اسکانتز و الیزابت الوستاد، مدیرعامل و مدیر ارتباطات استاربریز در جریان یک استریم اعلام کردند که طرفدارها نباید منتظر حالت آفلاین باشند.
جوناس اسکانتز توضیح داد: «تیم واقعا نیت خوبی برای افزودن حالت آفلاین داشت و تلاشهایی هم انجام شد، اما باید واقعیت را پذیرفت؛ این ویژگی با مسیر فعلی توسعه بازی همخوانی ندارد. اول اینکه تعداد محدودی نیرو داریم و باید مطمئن شویم که آنها روی مهمترین بخشهای بازی کار میکنند. دوم اینکه مدل بهروزرسانی ما بهگونهای است که انتشار یک آپدیت کلاینت میتواند چند هفته زمان ببرد. اگر امروز متوجه شویم که اشتباهی رخ داده است، اصلاح این مشکل زمانبر خواهد بود.»
جوناس اسکانتز تأکید کرد که برای سرعتبخشیدن به توسعه باید بتوانند بازی را ازطریق بکاند تغییر دهند: «اگر بتوانیم زودتر سراغ مشکلات برویم و مطمئن باشیم که میتوانیم اصلاحشان کنیم، سرعتمان بسیار بیشتر خواهد شد و بازخورد بازیکنها هم معنا پیدا میکند. این بهمعنای بیتوجهی به بهبود تجربه آنلاین نیست، اما همین موضوع باعث میشود اجرای حالت آفلاین امکانپذیر نباشد.»
در حالی استودیو Starbreeze از «محدودیت نیرو» صحبت میکند که در هفته جاری ۴۴ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد. آمار بازیکنهای Payday 3 نیز چندان امیدوارکننده نیست؛ چراکه این بازی در ۲۴ ساعت گذشته تنها دو هزار و ۱۲۳ بازیکن همزمان روی استیم داشته است.