انتقاد رئیس سابق FTC از مایکروسافت برای گران شدن قیمت گیم پس

شنبه 12 مهر 1404 - 21:59
مطالعه 2 دقیقه
لوگو سرویس ایکس باکس گیم پس
گران شدن قیمت گیم پس و کنسول‌های ایکس باکس، انتقاد رییس سابق FTC را هم در پی داشته است.
تبلیغات

مایکروسافت چند روز پیش از افزایش ۵۰ درصدی قیمت سرویس Xbox Game Pass Ultimate خبر داد؛ اقدامی که هزینه اشتراک بالاترین سطح این سرویس را به ۳۰ دلار در ماه رسانده است. این تغییر در حالی رخ می‌دهد که کنسول‌های ایکس‌باکس نیز در ماه‌های اخیر چندین بار افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند و تازه‌ترین آن هفته گذشته در آمریکا اعلام شد.

از زمان تکمیل قرارداد تاریخی خرید Activision Blizzard در سال ۲۰۲۳، مایکروسافت علاوه‌بر تعدیل هزاران نفر از کارکنانش (از جمله در بخش گیمینگ)، حالا با افزایش قیمت‌ها هم مورد توجه و انتقاد قرار گرفته است.

براساس گزارشی از VGC، یکی از دلایل اصلی این افزایش قیمت، از دست رفتن بیش از ۳۰۰ میلیون دلار فروش بازی Call of Duty در پلتفرم‌های کنسولی و PC طی سال گذشته بوده است؛ موضوعی که یک کارمند سابق مایکروسافت به آن اشاره کرده است.

این اتفاق واکنش لینا خان، رئیس سابق کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC)، را نیز برانگیخت. او در شبکه‌های اجتماعی نوشت:

«خرید Activision توسط مایکروسافت با افزایش‌های چشمگیر قیمت و موج گسترده اخراج‌ها همراه بوده است؛ اتفاقی که هم به ضرر بازیکنان و هم توسعه‌دهندگان تمام می‌شود. همان‌طور که در صنایع مختلف دیده‌ایم، وقتی شرکت‌های بزرگ بدون رقیب جدی به فعالیت ادامه می‌دهند، افزایش قیمت و آسیب به مصرف‌کنندگان اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.»

این اظهارات یادآور هشدارهای FTC در جریان پرونده خرید اکتیویژن است؛ جایی که این کمیسیون استدلال می‌کرد این ادغام می‌تواند به زیان گیمرها تمام شود. هرچند دادگاه در نهایت با استدلال‌های مایکروسافت همراه شد و خرید ۶۹ میلیارد دلاری را تایید کرد.

با این حال، حالا و پس از گذشت یک سال از آن قرارداد تاریخی، افزایش قیمت‌ها و تعدیل نیروها باعث شده است دوباره نگرانی‌ها درباره تأثیرات واقعی این معامله بر صنعت بازی و بازیکنان تقویت شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات