عرضه کال آو دیوتی روی گیم پس به ضرر مایکروسافت تمام شد!
قیمت اشتراک ایکس باکس گیم پس آلتیمیت اخیرا با افزایش مواجه شد که موجی از نارضایتی را بهدنبال داشت. اکنون در میان تازهترین اخبار بازی مطلع شدیم که ظاهرا عرضه بازی Call of Duty: Black Ops 6 روی این سرویس اشتراکی باعث ضرر مالی قابلتوجهی برای مایکروسافت شده است.
جیسون شرایر ادعا کرد که در سال گذشته ایکس باکس حدود ۳۰۰ میلیون دلار بهخاطر عرضه Call of Duty روی گیم پس از دست داده است. تکفورگیمرز گزارش داد که این تصمیم فروش کال آو دیوتی در کامپیوتر و ایکس باکس را بهشدت تحتتأثیر قرار داده است. جیسون شرایر میگوید که ضرر مالی ناشی از عرضه کال آو دیوتی: بلک آپس ۶ روی گیم پس باعث افزایش قیمت این سرویس شده است.
گفته میشود که امی هود، مدیر مالی مایکروسافت از تیم ایکس باکس خواسته است تا راههایی برای جبران این ضرر و افزایش سودآوری بخش بازیهای ویدیویی پیدا کنند. گزارشها نشان میدهند که ۸۰ درصد از نسخههای Call of Duty: Black Ops 6 روی پلی استیشن به فروش رسیده است.
تحلیلگران بر این باورند که مایکروسافت پس از خرید اکتیویژن انتظار نتایج بسیار بهتری از گیم پس داشت؛ انتظاری که تاکنون محقق نشده است. این ناکامی در جذب مخاطب باعث شده است که در ساختار قیمتگذاری اشتراک گیم پس بازنگری شود که با واکنشهای منفی مواجه شده است.
مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ شرکت اکتیویژن بلیزارد را با مبلغی بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار خریداری کرد. اکنون بهنظر میرسد که ایکس باکس در آینده با تبعات بیشتری از این سرمایهگذاری عظیم مواجه خواهد شد. باید دید که با این موج نارضایتی چه سرنوشتی در انتظار ایکس باکس و گیم پس است.