رزیدنت ایول ۹ با زاویه دوربین قابل تغییر به تفاوت سلیقهها پاسخ میدهد
کوشی ناکانیشی، کارگردان Resident Evil Requiem در گفتوگو با رسانه Denfaminicogamer اظهار داشت که گیمرهای غربی به احتمال زیاد تجربه بازی با زاویه دوربین اول-شخص را ترجیح میدهند زیرا با آثاری مانند DOOM بزرگ شدهاند و با سبک شوتر اول-شخص آشنایی بیشتری دارند.
کوشی ناکانیشی اعتقاد دارد که بازیکنهای ژاپنی بهدلیل آشنایی با بازیهای نقشآفرینی کلاسیکی مانند Dragon Quest بیشتر به تجربه آثار با زاویه دوربین سوم-شخص گرایش دارند. گیمرهای ژاپنی در نمایشگاه Tokyo Game Show حالت سوم-شخص را برای تجربه نسخه دمو رزیدنت ایول ۹ انتخاب کردند؛ درحالیکه بازیکنهای غربی در نمایشگاه گیمزکام بهسراغ حالت اول-شخص رفتند.
کارگردان رزیدنت ایول ۹ گفت: «فکر میکنم که این تفاوتها واقعا اهمیت دارند.» بااینحال کوشی ناکانیشی تأکید کرد که چشمانداز بازیها در ژاپن در حال تغییر است و بسیاری از بازیکنهای جوانتر اکنون به تجربه بازیهای اول-شخص مانند Minecraft و Apex Legends روی آوردهاند.
کوشی ناکانیشی اخیرا تأکید کرد که باسفایتهای RE9 بیشتر ذهن بازیکنها را به چالش میکشند تا مهارت آنها در تیراندازی؛ رویکردی که یادآور نسخههای اولیه مجموعه مانند Resident Evil 2 است. بازی Resident Evil Requiem در تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۴ (۲۷ فوریه ۲۰۲۶) برای پلتفرمهای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر منتشر خواهد شد.