بازی های آینده سایلنت هیل متفاوت خواهند بود
به نقل از GamingBolt، درحالیکه تمرکز روی مبارزات در بازی Silent Hill f، جدیدترین بازی سایلنت هیل واکنشهای متفاوتی میان هواداران ایجاد کرده است، کونامی میخواهد اطمینان دهد که همه بازیهای آینده این فرنچایز به همین شکل نخواهند بود. موتوی اوکاموتو، تهیهکننده بازی در گفتوگو با IGN ژاپن در جریان نمایشگاه TGS 2025 توضیح داد که بازی Silent Hill f قرار نیست الگوی اصلی برای آثار آینده باشد:
«تمرکز روی مبارزات چالشبرانگیز در Silent Hill f شاید برای برخی مخاطبان بحثبرانگیز باشد، اما بدیهی است که این به آن معنا نیست که همهی نسخههای آینده مثل این بازی خواهند بود. هر اثر قرار است طعم و حس متفاوت خودش را داشته باشد. ما میخواهیم هم در طراحی گیمپلی و هم در روایت داستانی دست به تجربه بزنیم و بلندپروازانه پیش برویم. پس لطفاً منتظر سایلنت هیلهای بعدی باشید.»
اوکاموتو در پستی در شبکههای اجتماعی نیز این ایده را پررنگتر کرد و گفت کونامی قصد دارد در نسخههای آینده سبکهای جدیدی از گیمپلی را امتحان کند. بااینحال او تأکید کرد که برخی عناصر اصلی تغییر نخواهند کرد؛ مهمترین آنها کیفیت بالای داستان است:
«همانطور که در مصاحبه هم اشاره کردم، همهی نسخههای آیندهی Silent Hill مثل f نخواهند بود. ما میخواهیم مجموعهای بسازیم که همیشه چالشبرانگیز باشد، اما از نوع مثبت؛ بهطوری که هر قسمت تجربهی متفاوتی از گیمپلی را ارائه دهد. البته بعضی چیزها تغییر نخواهند کرد و مهمترین آنها کیفیت داستان است. ما بهشدت باور داریم که یک روایت روانشناختی برای هویت Silent Hill حیاتی است و همچنان تمرکز خود را روی این بخش میگذاریم تا با اطمینان آن را در آثار آینده ارائه دهیم.»
بازی Silent Hill f که برای پلتفرمهای پی سی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس عرضه شد، خیلی زود به موفقیتی بزرگ رسید. کونامی چند روز پیش اعلام کرد که فروش این بازی از مرز یک میلیون نسخه گذشته و حتی سریعتر از ریمیک بازی Silent Hill 2 فروش داشته است. برای مقایسه، ریمیک سایلنت هیل ۲ در هفتهی اول بیش از یک میلیون نسخه فروخت و در نهایت طی چند ماه به دو میلیون نسخه رسید.
اوکاموتو همچنین به استقبال مثبت از Silent Hill f اشاره کرد و تأکید داشت که سپردن روایت بازی به ریوکیشی07، خالق Higurashi: When They Cry تصمیمی درست بوده است:
«خوشحالم که Silent Hill f متاسکور 86 را کسب کرده و همردهی Silent Hill 2 Remake قرار گرفته است. باتوجهبه اینکه بازی در ژاپن جریان دارد، آقای ریوکیشی07 نویسندگی آن را بر عهده گرفته و طراحی گیمپلی نیز بر مبارزه متمرکز است، حدس میزدم شاید واکنشها دو دسته شود. اما واقعاً برای اینهمه تحسین سپاسگزارم. با وجود بازخوردهای متنوع، داستان تقریباً بهطور یکصدا از سوی رسانهها تحسین شده و سپردن آن به آقای ریوکیشی07 کاملاً درست بود. فکر میکنم این اثری است که هم طرفداران ریوکیشی07 و هم هواداران سایلنت هیل میتوانند لذت ببرند و آن را پیشنهاد کنند.»