خالق The Witcher: ایده محبوب طرفداران در بازیهای ویچر یک اشتباه مضر بود
به نقل از GamingBolt، آندژی ساپکوفسکی، نویسنده و خالق مجموعه رمانهای The Witcher بار دیگر دیدگاه انتقادیاش نسبت به اقتباسهای انجامشده از آثارش را مطرح کرد. او در یک جلسهی AMA (از من بپرسید) در ردیت به پرسشی درباره مدارس مختلف ویچر که توسط استودیوی CD Projekt در بازیها معرفی شدند، پاسخ داد و آنها را ایدهای زائد و حتی مضر برای داستان دانست.
ساپکوفسکی توضیح داد که اشارهی اولیه به مدرسه گرگ در کتاب The Last Wish درواقع یک اشتباه بوده است: «یک جمله دربارهی چیزی به نام مدرسه گرگ بهطور مرموزی وارد The Last Wish شد. بعدتر به این نتیجه رسیدم که این موضوع ارزش توسعه ندارد و از نظر روایی هم نادرست و حتی مضر برای خط داستانی است.»
او با مقایسهی این ایده با خانههای هاگوارتز در دنیای هری پاتر گفت که هرگز قصد نداشته است چنین دستهبندیهایی را در دنیای ویچر بگنجاند: «بعد از آن هیچوقت به هیچ ویچر گریفیندور یا اسلیترین دیگری اشاره نکردم. هرگز. بااینحال همان یک جمله کافی بود که اقتباسکنندگان بهخصوص بازیسازها، به آن بچسبند و آن را بهطور چشمگیری تکثیر کنند که کاملاً غیرضروری بوده است.»
ساپکوفسکی اعتراف کرد هنوز نمیداند با این موضوع چه کند. او چند مسیر احتمالی را مطرح کرد که از جمله آن میتوان به حذف کامل جملهی مربوط به مدرسهی گرگ از چاپهای بعدی The Last Wish، گسترش داستان از طریق توضیح دربارهی مدالهای ویچر و ارتباطشان با شخصیتها یا شاید یافتن راهی دیگر برای شفافسازی در کتابهای بعدی اشاره کرد. او گفت: «شاید راه کمدردسر این باشد که آن جمله را حذف کنم. یا شاید بخواهم موضوع مدالها و اهمیتشان را بیشتر باز کنم. گزینههای زیادی وجود دارد و هیچ محدودیتی نیست.»
برخلاف دیدگاه ساپکوفسکی، بازیهای سیدی پراجکت ایدهی مدارس مختلف ویچر را به یکی از ارکان داستان خود تبدیل کردند. هر مدرسه سبک مبارزه و مهارتهای مخصوص به خود را دارد؛ برای مثال گرالت به مدرسهی گرگ تعلق دارد و مدال او نیز همین را نشان میدهد. در سهگانهی ویچر همچنین به مدارس دیگری چون مار و خرس اشاره شده است.
استودیوی سیدی پراجکت در حال حاضر روی بازی The Witcher 4 کار میکند که برای پی سی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس در دست توسعه است. طبق اطلاعات اولیه، این بار سیری نقش شخصیت اصلی را ایفا خواهد کرد.