رزیدنت ایول ۹ گیمرها را در وحشت غرق خواهد کرد

چهارشنبه 9 مهر 1404 - 09:07
مطالعه 2 دقیقه
فریاد گریس در بازی رزیدنت ایول ۹
کپکام با رزیدنت ایول ۹ اکشن را کنار می‌گذارد تا مجموعه را به ریشه‌های ترسناک خود بازگرداند.
تبلیغات

وقتی صحبت از رزیدنت ایول به میان می‌آید، دو سبک گیم‌پلی متفاوت در ذهن تداعی می‌شود؛ ترسناک بقامحور مانند Resident Evil 7: Biohazard یا نسخه‌های کلاسیک و اکشن‌محورتر در آثاری نظیر Resident Evil 4. به‌نظر می‌رسد که Resident Evil Requiem بیش از پیش روی عنصر ترس تمرکز داشته باشد؛ موضوعی که ازطریق معرفی کاراکتر جدیدی با نام گریس پررنگ‌تر شده است.

کوشی ناکانیشی و ماساتو کومازوما، کارگردان و تهیه‌کننده رزیدنت ایول ۹، در گفت‌وگو با رسانه IGN توضیح دادند که چرا تصمیم به اتخاذ رویکرد جدیدی در این نسخه گرفتند. کوشی ناکانیشی گفت: «بیشتر نسخه‌های رزیدنت ایول بین فضای ترسناک Resident Evil 2 و سبک اکشن Resident Evil 4 قرار می‌گیرند. رزیدنت ایول ۷ قطعا به نسخه دوم شباهت داشت؛ چون با بازگشت به ریشه‌ها مورد تحسین قرار گرفت. ویلیج اما اکشن بیشتری را اضافه کرد و به سمت رزیدنت ایول ۴ گرایش داشت.»

کوشی ناکانیشی ادامه داد: «اما اگر مدام در همین مسیر پیش برویم، اوضاع کم‌کم از کنترل خارج می‌شود؛ جایی‌که باید مدام اکشن بیشتری اضافه کنیم تا از نسخه قبلی جلو بزنیم و درنهایت به جایی می‌رسیم که بازی‌های Resident Evil 5 و Resident Evil 6 رسیدند. با اینکه رزیدنت ایول ۵ و ۶ بازی‌های خوبی بودند، به‌قدری از ترس فاصله گرفتند که دیگر نمی‌شد آن‌ها را اثری ترسناک دانست.»

کوشی ناکانیشی تأکید کرد که نمی‌خواست رزیدنت ایول ۹ صرفا تلاشی برای افزایش اکشن نسبت‌به ویلیج باشد و درنهایت به چیزی تبدیل شود که خودش علاقه‌ای به ساختش ندارد. بنابراین RE9 به‌سمت سبک گیم‌پلی نسخه دوم متمایل شد که کارگردان بازی از آن به‌عنوان یک ارتقا یاد می‌کند.

بااین‌حال نگرانی‌هایی درباره میزان ترس رزیدنت ایول ۹ نیز وجود دارد. کوشی ناکانیشی اعتراف کرد: «آن‌قدر از این بازی‌ها ساخته‌ایم که دیگر خودمان نمی‌فهمیم که ترسناک هستند یا نه. قبل از نمایش بازی در سامر گیم فست و ارائه نسخه دمو در گیمزکام نگران بودیم که آیا این بازی واقعا ترسناک است؟ چون دیگر برای‌مان عادی شده است. این کاری‌ است که هر روز انجام می‌دهیم.»

کوشی ناکانیشی درباره حذف محتوای بیش‌ازحد ترسناک در این نسخه مورد سؤال قرار گرفت که در پاسخ گفت: «در واقع آن‌ها را پیاده‌سازی نکردیم؛ پس نمی‌شود گفت که حذف شدند. اما ما نمی‌دانیم چه چیزی واقعا ترسناک است. وقتی ایده‌های مختلف را بررسی می‌کردیم، به جایی رسیدیم که گفتیم چه می‌شود اگر پای گریس به‌طور کامل زخم عمیقی بردارد یا حتی قطع شود؟ واقعا وحشتناک بود.»

بااین‌حال کوشی ناکانیشی تأکید کرد که این به معنای نبود صحنه‌های هولناک در رزیدنت ایول ۹ نیست و گیمرها باید منتظر تجربه‌های شوکه‌کننده‌ای باشند. بازی Resident Evil Requiem در تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۴ (۲۷ فوریه ۲۰۲۶) برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن ۵ و کامپیوتر منتشر می‌شود. همچنین کپکام مشغول آماده‌سازی نسخه نینتندو سوییچ ۲ است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات