بازخورد طرفداران برای سازندگان ریمیک Final Fantasy 7 اهمیت دارد
شرکت اسکوئر انیکس هماکنون مشغول توسعه سومین قسمت از بازسازی Final Fantasy 7 است که طرفداران زیادی در سراسر جهان منتظر تجربه آن هستند. به نوشته گیمینگبولت، این شرکت اخیرا خاطرنشان کرده است که توجه به بازخوردهای بازیکنها یکی از مهمترین جنبههای توسعه بازیهایش به شمار میآید. در توضیح همین موضوع اخیرا نائوکی هاماگوچی، کارگردان دو بازی Final Fantasy 7: Remake و Final Fantasy 7: Rebirth، در مصاحبهای با رسانه ntower درباره اهمیت توجه به بازخورد طرفداران و اینکه چگونه تقسیم بازسازی Final Fantasy 7 به سه بازی جدا برای استودیو مفید بوده، صحبت کرده است.
هاماگوچی در پاسخ به سوالی درباره اهمیت بازخورد طرفداران در طول توسعه ریمیک گفت: «من فکر میکنم که این یک جنبهی مهم در توسعه ریمیک است. ما به بازخوردهای زیادی گوش میدهیم و بدیهی است که برای ما بسیار مهم باشند. یکی از نکاتی که یوشینوری کیتاسه، تهیهکننده ما، روی آن تاکید داشته این است که میتوانیم قسمتی از بازسازی را عرضه کنیم و پس از دریافت بازخوردها، آنها را در قسمت بعدی بگنجانیم. تقسیم توسعه بازسازی به چند بازی به ما امکان بررسی بازخوردها و منعکس کردن آنها در قسمت بعدی را میدهد. این قطعاً بخشی از توسعه بازی است که اهمیت زیادی دارد. در واقع این یک فرصت عالی به حساب میآید تا بتوانیم این پروژه را انجام دهیم.»
هاماگوچی در ادامه توضیح داد که محدودیتهایی درباره میزان تأثیرپذیری از بازخوردها وجود دارد و سازندگان تمایلی نداشتند تا این بازخوردها تغییری در دیدگاه و پسزمینه اصلی Final Fantasy 7 ایجاد کنند. به اعتقاد کارگردان، وقتی صحبت از بازسازی میشود باید موضوع، پسزمینه و دیدگاه خلاقانه اورجینال بهعنوان اصلی غیر قابل تغییر در نظر گرفته شوند و در عوض از بازخوردها در موارد دیگر نظیر مینیگیمها یا تعادل دشواری گیمپلی بهره برد.
هاماگوچی گفت: «من فکر میکنم که وقتی قرار است تا به بازخوردها و نظرات بازیکن توجه کنیم باید یک چیز بسیار مهم را در نظر داشته باشیم. این چیزی که باید از آن اجتناب کنیم، تغییر هسته اصلی تجربه بازی است. به تصور من پسزمینه اورجینال و پایه آن به همراه دیدگاه خلاقانهای که سازندگان اصلی داشتهاند باید توسط تیم خلاقیت پیادهسازی شوند که در سهگانه ریمیک بر عهده من، آقای نومورا، آقای نوزوما و آقای کیتاسه است. ما واقعاً باید ایده محکمی درباره اینکه چه اثری میسازیم و به دنبال خلق چه تجربهای هستیم، داشته باشیم.
این موضوع اصلاً نباید تحت تأثیر بازخورد طرفداران قرار گیرد؛ زیرا واقعاً مربوط به تصمیم و دیدگاه خلاقانه توسعهدهندگان است. از طرفی میتوان به جنبههای دیگر بازی که در آنها توجه به بازخورد طرفداران مهم است نگاه کرد؛ برای مثال ما برای مینیگیمها بازخوردهای زیادی دریافت کردیم یا فهمیدیم که سطح دشواری همان مورد دیگری است که واقعاً باید به آن توجه کنیم و سعی کنیم تا آن را به شکلی رضایتبخش در بازی بعدی قرار دهیم. این نوع بازخوردها درباره جزئیات کوچک بازی مهم هستند.»
به گفته هاماگوچی، توجه سازندگان به این نوع بازخوردها به اسکوئر انیکس کمک میکند تا قسمت نهایی سهگانه ریمیک را هرچه بهتر بسازند. در واقع توسعهدهندگان توانستهاند از تجربه توسعه دو قسمت قبلی درسهای زیادی بگیرند و بدانند که کدام مکانیسمها مفید و کدام کم کاربرد هستند: «قسمت سوم ریمیک باید تجربه بهتری باشد؛ زیرا ما از قسمتهای قبلی یاد گرفتهایم و میدانیم که طرفداران چه میخواهند و چه چیزی را دوست دارند.
به همین خاطر میگویم که توسعه این سهگانه بسیار جالب و کمی منحصربهفرد است؛ زیرا ما سه بازی مستقل را منتشر میکنیم. از بسیاری جهات چون این سه بازی مجموعهای از دنبالههای مستقیم هستند، چیزی شبیه به ساخت بازیهای سرویس زنده را داریم، اگرچه که دقیقا شبیه مدل آن نباشد. این باعث میشود تا از نظر برخورد با بازخورد طرفداران، روند کاملا جالبی شکل بگیرد. من مفتخرم که میتوانم توسعه این پروژه را به این شکل پیش ببرم؛ زیرا تجربه منحصربهفردی است که بسیاری از توسعهدهندگان به آن دست نمییابند.»
سومین قسمت از سهگانه ریمیک Final Fantasy 7 در حال توسعه است، اما هنوز تاریخ عرضه دقیقی ندارد. با تایید اسکوئر انیکس، این سهگانه قرار است برای پلتفرمهای بیشتری چون نینتندو سوییچ ۲، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در دسترس قرار بگیرد. برای شروع بازی Final Fantasy 7 Remake Intergrade در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۶ (۲ بهمن ۱۴۰۴) برای این پلتفرمها منتشر میشود.