سازنده Ghost of Yotei: کاتانا و ژاپن بخش جدایی‌ناپذیری از این فرنچایز هستند

دوشنبه 7 مهر 1404 - 21:22
مطالعه 3 دقیقه
حالت عکاسی بازی Ghost of Yōtei
ساکر پانچ تاکید می‌کند که مجموعه Ghost همواره با هویت ژاپنی و سلاح کاتانا تعریف خواهد شد.
تبلیغات

به گزارش وب‌سایت گیمینگ‌بولت، با موفقیت چشمگیر Ghost of Tsushima و استقبال منتقدان از بازی در آستانه انتشار Ghost of Yotei، استودیوی ساکر پانچ پروداکشنز بار دیگر تاکید کرده است که فضای ژاپنی، بخش جدایی‌ناپذیری از هویت این مجموعه محسوب می‌شود.

برایان فلمینگ، مدیر استودیو در گفت‌وگویی با وب‌سایت Ungeek اعلام کرد که نمی‌تواند ساخت نسخه‌ای از این مجموعه را تصور کند که در خارج از ژاپن جریان داشته باشد. فلمینگ با اشاره به این‌که استفاده از کاتانا بخش اصلی هویت مجموعه است، تاکید کرد که طرفداران نباید انتظار داشته باشند روزی شاهد نسخه‌ای از Ghost باشند که در اروپای فئودال جریان داشته باشد.

او توضیح داد: «ما باور داریم هسته اصلی Ghost فردی است که کاتانا در دست دارد. این بخشی از ماهیت کار است. نمی‌توانیم تصور کنیم یک بازی Ghost در اروپای فئودال اتفاق بیفتد؛ این منطقی نیست. بازی‌های زیادی با آن فضا ساخته شده‌اند؛ اما Ghost چنین چیزی نیست.»

به گفته فلمینگ علاوه‌بر سلاح‌ها و فرهنگ ژاپنی، زیبایی طبیعی ژاپن نیز نقشی کلیدی در شکل‌گیری ماهیت این مجموعه دارد. او افزود که حتی در نسخه‌های احتمالی آینده، اساس کار همچنان یک ماجراجویی جهان‌باز با کاتانا در فضایی برگرفته از ژاپن خواهد بود. اگرچه دوره‌های تاریخی ممکن است تغییر کنند، اما این دو مؤلفه اصلی ثابت باقی خواهند ماند. فلمینگ در ادامه گفت:

«برای ما، زیبایی طبیعی ژاپن بخشی از ماهیت یک بازی Ghost است. همین پاسخ را در مراسم توکیو گیم شو دادم و احساس کردم طرفداران ژاپنی واقعا قدردان این نگاه بودند. ما همیشه یک ماجراجویی جهان‌باز با کاتانا را به‌عنوان هسته اصلی حفظ خواهیم کرد. شاید دوره‌ها تغییر کنند، شاید مکان‌ها متفاوت باشند، اما قطعا مرزهایی وجود دارد که از آن عبور نخواهیم کرد.»

بازی Ghost of Yotei قرار است در ۲ اکتبر ۲۰۲۵ (۱۰ مهر ۱۴۰۴) به‌طور انحصاری برای پلی استیشن ۵ عرضه شود. طی روزهای منتهی به انتشار، استودیوی ساکر پانچ جزئیات فراوانی درباره جنبه‌های مختلف بازی منتشر کرده است. در کنار تریلرهای متعدد از جمله تریلر لانچ که هفته گذشته منتشر شد، جوانا وانگ، کارگردان هنری بازی نیز درباره فرایند ساخت و همچنین اهمیت رنگ زرد در طراحی هنری توضیحاتی ارائه کرده است. وانگ در این گفت‌وگو عنوان کرد که انتخاب رنگ زرد ارتباط مستقیمی با مضمون داستان و شخصیت آتسو دارد.

او گفت این رنگ به‌طور مستقیم بازتابی از چیزهایی است که ۱۶ سال پیش از آتسو گرفته شد؛ زمانی که به یک درخت جینکو بسته و رها شد. وانگ توضیح داد: «شانزده سال پیش همه‌چیز از او گرفته شد؛ حتی خانواده و خانه‌اش. او به یک درخت جینکو بسته و رها شد تا بمیرد. برگ‌های زرد بی‌شماری از درخت فرو ریختند پیش از آن‌که شعله‌ها آن را دربر بگیرند. رنگ زردی که در ابتدای بازی می‌بینید، نشانگر زادگاه ازدست‌رفته او است و در طول داستان نیز همراهش باقی می‌ماند.»

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات