بیشتر بازیسازان ژاپنی از هوش مصنوعی استفاده میکنند
به نقل از اینسایدرگیمینگ، هوش مصنوعی هر روز بحثبرانگیزتر میشود. فارغ از دیدگاههای مثبت یا منفی نسبت به استفاده از آن در توسعه بازیها، گزارش جدیدی نشان میدهد که ۵۱ درصد از شرکتهای بازیسازی ژاپن در حال ساخت آثاری هستند که به نوعی از هوش مصنوعی بهره میبرند. ورود پررنگ هوش مصنوعی به زندگی روزمره با عرضه ChatGPT به نقطه عطفی رسید. این ابزار باعث شد کاربران پتانسیلهای هوش مصنوعی را بهتر درک کنند و حالا ردپای آن را در حوزههای مختلف میتوان دید؛ یکی از مهمترین آنها، صنعت بازیسازی است.
براساس گزارش Nikkei به نقل از انجمن سرگرمیهای کامپیوتری ژاپن، برگزارکننده توکیو گیم شو ۵۱ درصد از شرکتهای فعال در صنعت بازی این کشور از هوش مصنوعی یا هوش مصنوعی مولد در فرایند توسعه استفاده میکنند. بخش عمده این کاربرد به ساخت ویدیوها و تصاویر، طراحی شخصیتها، تولید متن و داستان و همچنین پشتیبانی در برنامهنویسی مربوط میشود. در کنار این ۳۲ درصد از شرکتها نیز از هوش مصنوعی برای توسعه موتورهای بازی اختصاصی خود بهره میبرند.
طبق این گزارش که روی ۵۴ شرکت ژاپنی انجام شده، نامهایی چون کپکام، کونامی، FromSoftware، اسکوئر انیکس و سگا نیز در میان آنها دیده میشود. باتوجهبه سرعت، سهولت و کاهش هزینهای که هوش مصنوعی برای توسعه بازیها به همراه دارد، بهنظر میرسد مخالفتها توان چندانی برای متوقف کردن این روند نداشته باشند. اگر استفاده از هوش مصنوعی چندان برایتان خوشایند نیست، احتمالا آینده صنعت بازیسازی مطابق میل شما پیش نخواهد رفت.