تاریخ برگزاری توکیو گیم شو 2026 اعلام شد

دوشنبه 7 مهر 1404 - 18:03
مطالعه 2 دقیقه
پوستر تبلیغاتی رویداد توکیو گیم شو ۲۰۲۵ (TGS 2025)
رویداد توکیو گیم شو 2025 با بیش از ۲۶۳ هزار بازدیدکننده و رکوردشکنی در تعداد غرفه‌داران به کار خود پایان داد.
تبلیغات

نمایشگاه توکیو گیم شو ۲۰۲۵ به پایان رسید و انجمن تامین‌کنندگان سرگرمی رایانه‌ای (CESA) آمار رسمی بازدیدکنندگان و جزئیات این رویداد را منتشر کرد. طبق گزارش رسانه گماتسو و به نقل از وب‌سایت گیمینگ‌بولت، مجموع بازدیدکنندگان این دوره به ۲۶۳,۱۰۱ نفر رسید. در دو روز نخست که به‌عنوان روزهای تجاری اختصاص یافته بود، به‌ترتیب ۵۲,۳۵۲ و ۵۴,۷۷۹ نفر حضور داشتند. در دو روز پایانی که مخصوص عموم مردم بود نیز ۷۷,۴۱۵ و ۷۸,۵۵۵ بازدیدکننده ثبت شد.

مقایسه آمار با سال‌های گذشته نشان می‌دهد که اگرچه TGS 2025 در مجموع کمتر از نسخه ۲۰۲۴ مخاطب جذب کرد (۲۷۴,۷۳۹ نفر)، اما همچنان نسبت به نمایشگاه ۲۰۲۳ که ۲۴۳,۲۳۸ نفر شرکت کرده بودند، رشد داشته است. نکته جالب این‌جا است که در سال ۲۰۲۵ روزهای تجاری رشد محسوسی نسبت به ۲۰۲۴ داشتند؛ هرچند در روزهای عمومی آمار بازدیدکنندگان اندکی کاهش یافت.

برای مقایسه در TGS 2023 روزهای تجاری به‌ترتیب ۳۳,۷۰۶ و ۳۶,۱۰۹ نفر شرکت‌کننده داشتند؛ درحالی‌که روزهای عمومی به ترتیب ۹۶,۰۳۳ و ۷۷,۳۹۰ بازدیدکننده را به خود جذب کردند. انجمن CESA همچنین تایید کرد که توکیو گیم شو سال بعد از تاریخ ۱۷ تا ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۶ (۲۶ الی ۳۰ شهریور ۱۴۰۵) برگزار خواهد شد. این نخستین‌بار است که نمایشگاه به‌مدت پنج روز و نه چهار روز برگزار می‌شود. محل برگزاری نیز طبق روال همیشگی، نمایشگاه ماکوهاری در شهر چیبا خواهد بود.

از دیگر رکوردهای ثبت‌شده در این دوره، حضور ۱,۱۳۶ غرفه‌دار از ۴۷ کشور و منطقه مختلف جهان بود که بیشترین تعداد در تاریخ این رویداد محسوب می‌شود. CESA در بیانیه‌ای اعلام کرد علاوه بر استقبال گسترده عمومی، مذاکرات تجاری نیز بسیار فعال بوده است؛ به‌طوری که تنها در دو روز نخست ۳,۵۹۱ جلسه کاری میان فعالان صنعت بازی برگزار شد. همچنین ۲۱ برنامه مختلف از طریق شبکه‌های اجتماعی رسمی نمایشگاه در پلتفرم‌های یوتیوب، توییچ و ایکس به‌صورت زنده پخش شد.

از نظر محتوایی نیز این دوره میزبان چندین اعلامیه مهم بود. یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها رونمایی رسمی شرکت مایکروسافت از بازی Forza Horizon 6 بود. تیزر معرفی تایید کرد که جشنواره هورایزن این بار به ژاپن خواهد آمد و بر خیابان‌ها، شهرها و مناظر روستایی این کشور با تمرکز بر فرهنگ منحصربه‌فرد خودروسازی آن تکیه خواهد داشت.

شرکت‌های بزرگ صنعت بازی از جمله کپکام، سگا، کونامی، کوئی تکمو و پلی استیشن نیز در نمایشگاه حضور پررنگی داشتند. در بخش تجربه مستقیم بازی‌ها نیز آثار متعددی به نمایش درآمد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها نسخه دموی Resident Evil Requiem روی نینتندو سوییچ ۲ بود. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات