چرا توسعه بازی Pragmata طولانی شده است؟
در جدیدترین اخبار رسانه اینسایدر گیمینگ میخوانیم که در جریان شوکیس ۲۰۲۰ سونی که در آن از کنسول پلی استیشن ۵ رونمایی شد، کپکام به معرفی بازی جدید و علمی-تخیلی Pragmata پرداخت. با این حال اطلاعات تازهای از این بازی تا چند سال منتشر نشد تا سرنوشت آن در هالهای از ابهام قرار گیرد. در نهایت کپکام اعلام کرد که این بازی ابتدا برای عرضه در سال ۲۰۲۲ برنامهریزی شده اما تا سال ۲۰۲۳ به تاخیر افتاده است. سپس کپکام با پخش تریلر جدیدی از بازی اعلام کرد که تاریخ عرضه آن به زمان نامشخصی از آینده موکول شده است.
کپکام امسال جزئیات و تریلرهای بیشتری از بازی Pragmata را به اشتراک گذاشت و اعلام کرد که در سال ۲۰۲۶ عرضه میشود. حال چو یونگهی، کارگردان بازی، در مصاحبه جدیدش با رسانه TheGamer درباره دلایل این تاخیرها و طولانی شدن روند ساخت بازی به گفتگو پرداخته است.
کارگردان بازی خاطرنشان کرد که در بیشتر موارد، تاخیرها جهت بهینهسازی و متعادلسازی بهتر مکانیسمهای گیمپلی اتخاذ شدهاند تا بیشتر به سمت کمال هدایت شوند. یونگهی توضیح داد: «این دلیل بزرگی برای تأخیر انتشار بازی است. چندین آزمون و خطا، بررسی و مسیرهای رفت و برگشتی وجود داشت تا ببینیم چه چیزهایی میتوانند موفق شوند و چه چیزی بهتر عمل میکند.»
نائوتو اویاما، تهیهکننده Pragmata، در ادامه همین مصاحبه گفت: «داشتن دو مکانیسم همزمان گیمپلی یعنی هک کردن با دایانا و تیراندازی با هوگو یکی از دلایلی بود که ما زمان بیشتری را صرف توسعه این بازی کردیم. در واقع ما وقت زیادی را به برقراری تعادل بین تمام چیزها اختصاص دادیم.»
یونگهی توضیح داد که رونمایی زودهنگام از بازی نهتنها باعث نگرانی سازندگان نشد، بلکه برای آنها انگیزهبخش بود: «معرفی زودهنگام بازی برای ما انگیزهبخش بود. اگر آن تریلر را در آن زمان منتشر نمیکردیم، Pragmata ممکن بود همین بازی امروز نباشد.»
طرفداران امیدوار هستند که بازی Pragmata در سال ۲۰۲۶ عرضه شود و کپکام با تاخیر دیگری، زمان انتشار را به دورهای دورتر موکول نکند. این بازی در رویدادهای مختلفی قابل تجربه بوده است و بازخوردها نسبت به گیمپلی اکشن و هکمحور آن مثبت بودهاند که ارزش کار سازندگان در این سالها را برجسته میکند. بازی Pragmata برای کامپیوتر، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد.