نسخه جدید Virtua Fighter دو سبک گیمپلی خواهد داشت
به نقل از گیمینگبولت، استودیوی ریو گا گوتوکو ویدیوی تازهای از بازی مبارزهای جدید Virtua Fighter منتشر کرده است. این ویدیو که در جریان رویداد توکیو گیم شو ۲۰۲۵ به نمایش درآمد، نگاهی به مکانیکهای تازه این بازی دارد؛ از جمله سبکهای مبارزه متفاوت و سیستمهایی که بازیکنان در طول مسابقات با آنها سروکار خواهند داشت.
طبق اطلاعات منتشر شده، نسخه جدید Virtua Fighter دو مجموعه قوانین متفاوت را برای بازیکنان ارائه میدهد که هرکدام سبک کاملا جداگانهای از مبارزه را رقم میزنند. نخستین حالت با نام Standard بر پایه قوانین رایج بازیهای مبارزهای است؛ جایی که دو بازیکن باید میزان سلامتی یکدیگر را به صفر برسانند یا با بیرون انداختن حریف از رینگ پیروز شوند. مسابقات این حالت در قالب Best of 5 برگزار خواهند شد.
حالت دوم با نام Uprising معرفی شده است که اگرچه از قوانین مشابه حالت قبلی پیروی میکند، اما مکانیکهای جدیدی را در خود جای داده است که به بازیکنان امکان تغییر روند مبارزه را میدهد. هرچند هنوز جزئیات زیادی از Uprising منتشر نشده است، اما توضیحات آن نشان میدهد که این حالت تجربهای آزادتر و غیررسمیتر نسبت به استاندارد خواهد بود. گیمپلی اصلی بازی نیز بر پایه چند مکانیک تازه بنا شده است: Break & Rush و Stunner و Stun Combo و Flow Guard.
مکانیک Break & Rush بازیکنان را به تمرکز روی نقاط خاص بدن حریف تشویق میکند؛ وارد کردن ضربات کافی به یک بخش خاص، امکان اجرای حملهای موسوم به Break Attack را فراهم میآورد که حریف را وارد حالت «شکسته» میکند. این وضعیت حتی میان راندهای مسابقه نیز حفظ میشود.
سیستم Stunner یک مکانیک کمبو کاملا جدید است که با تکیه بر انیمیشنها و مکانیکهای اصلی بازی، اجرای کمبوهای روانتر را امکانپذیر میکند. در سوی دیگر، Flow Guard بهعنوان مکانیک دفاعی تازهای طراحی شده که با سیستم Break & Rush در تعامل است و شیوهای روانتر و شهودیتر برای دفاع در برابر حملات به بازیکن ارائه میدهد. هرچند این پروژه هنوز عنوان رسمی ندارد، اما ریایچیرو یامادا، تهیهکننده بازی پیشتر اشاره کرده بود که هدف تیم، ساخت یک بازی مبارزهای است که همه بتوانند از آن لذت ببرند. او تاکید کرده است این رویکرد از چشمانداز یو سوزوکی، خالق اصلی سری در دهه ۱۹۹۰ سرچشمه میگیرد. ریایچیرو یامادا در این باره گفت:
«وقتی یو سوزوکی برای نخستینبار Virtua Fighter را خلق کرد، آزمایشهای زیادی انجام داد. حتی تعداد دکمهها را بیشتر از سه تا امتحان کرد؛ اما در نهایت به نتیجه سه دکمهای رسیدند. آن زمان بازی بیشتر برای دستگاههای آرکید طراحی شده بود و این بهترین انتخاب به حساب میآمد. مفهوم اصلی این بود که میخواستند بازیای خلق کنند که خیلی پیچیده نباشد و همه بتوانند از آن لذت ببرند. به همین دلیل احساس میکنم باید به آن مفهوم احترام بگذارم و میخواهم بازیای بسازم که هر کسی بتواند تجربهاش کند.»
بازی جدید Virtua Fighter برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن ۵ و پی سی در دست توسعه است؛ اما هنوز تاریخ انتشار رسمی ندارد؛ بنابراین برای دریافت اطلاعات تکمیلی در آینده با زومجی همراه باشید.