پروژه جدید هیدئو کوجیما با سازندگان Pokémon Go؛ تجربه‌ای نو با فناوری واقعیت افزوده

سه‌شنبه 1 مهر 1404 - 18:18
مطالعه 2 دقیقه
بازی واقعیت افزوده کوجیما
هیدئو کوجیما و Niantic، خالق پوکمون گو در پروژه‌ای مشترک مرزهای واقعیت و بازی را جابه‌جا می‌کنند. آینده از امروز آغاز می‌شود.
تبلیغات

به نقل از GamingBolt، در جریان جشن دهمین سالگرد تاسیس Kojima Productions، هیدئو کوجیما همراه با جان هنک، مدیرعامل شرکت Niantic Spatial از آغاز همکاری مشترک خود خبر دادند. طبق این اعلامیه، دو استودیو قصد دارند روی ساخت یک تجربه‌ جدید کار کنند که با استفاده از فناوری Niantic Spatial، روایت‌های نمادین کوجیما را به دنیای واقعی بیاورد. این خبر همراه با یک ویدیو‌ی تیزر منتشر شد.

هنوز جزئیات دقیقی از ماهیت پروژه منتشر نشده است، اما با‌توجه‌به سابقه‌ی Niantic در ساخت آثاری مانند Ingress و Pokemon Go به‌نظر می‌رسد این همکاری منجر به توسعه‌ی یک بازی واقعیت افزوده (AR) شود. اعلامیه رسمی تاکید دارد که تمرکز این پروژه روی قدرت روایتگری کوجیما پروداکشنز و تمایل این استودیو به گسترش داستان‌سرایی در فراتر از مرزهای سنتی بازی‌های ویدیویی خواهد بود.

تیزر معرفی پروژه افراد واقعی را در محیط‌های مختلف نشان می‌دهد که با جلوه‌های AR روبه‌رو می‌شوند. ترکیب این تصاویر با لحن موسیقی متن باعث شده برخی حدس بزنند این پروژه ممکن است ارتباطی با دنیای Death Stranding داشته باشد، هرچند هیچ‌یک از طرفین این موضوع را تایید نکرده‌اند. ویدیو در پایان با جمله‌ی «آینده از امروز آغاز می‌شود» تمام می‌شود.

پخش از رسانه

جان هنک در توضیح این همکاری گفت: «در Niantic Spatial ما در حال ساخت یک مدل زنده از جهان هستیم که انسان‌ها و ماشین‌ها بتوانند با آن تعامل داشته باشند. این کار بستری جدید برای روایت‌های دنیای واقعی و تعامل فراهم می‌کند. همکاری با Kojima Productions فرصتی عالی است تا ببینیم ترکیب خلاقیت و نوآوری ما برای هواداران قدیمی و جدید چه دستاوردی خواهد داشت.»

کوجیما در این رویداد درباره‌ی انگیزه‌اش از این همکاری گفت: «ما همیشه بازی‌ها را در یک صفحه می‌سازیم؛ چه روی گوشی‌های هوشمند چه هر وسیله‌ی دیگر. اما من می‌خواهم از این محدودیت رها شوم. تصور کنید در زندگی روزمره‌تان هنر و سرگرمی جریان داشته باشد. همیشه به این ایده فکر می‌کردم و وقتی فناوری Niantic را دیدم فهمیدم این کار شدنی است، برای همین با هم متحد شدیم.»

او ادامه داد: «فعلا نمی‌توانم درباره‌ی جزئیات صحبت کنم اما فرض کنید اگر در حال کوه‌نوردی باشید باز هم سرگرمی وجود داشته باشد. برای مثال، مثل Death Stranding واقعی در دنیای واقعی، جایی که می‌توانید با مردم یا حتی محیط اطراف در شهر خودتان ارتباط برقرار کنید. قبلا همه چیز مربوط به واقعیت مجازی بود اما این بار به فکر ارتباط با محیط واقعی هستم.»

این همکاری در شرایطی رقم می‌خورد که اوایل امسال، بخش توسعه‌ی بازی‌های دارای لایسنس Niantic در قراردادی به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار توسط شرکت Scopely خریداری شد. پس از این معامله، جان هنک شرکت جدید Niantic Spatial را به‌عنوان یک کمپانی متمرکز روی هوش مصنوعی جغرافیایی تاسیس کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات