اهمیت رنگ زرد در زمینه و داستان بازی Ghost of Yōtei چیست؟
به نقل از گیمینگبولت، استودیو ساکر پانچ برای روایت حماسه جین ساکای در بازی Ghost of Tsushima توانست جزیره سوشیما را تا حدی زیبا به تصویر بکشد که موردتحسین بازیکنها و منتقدان سراسر جهان قرار گیرد. حال که کمتر از دو هفته تا انتشار دنباله این بازی یعنی Ghost of Yōtei باقیمانده است، جوآنا وانگ، کارگردان هنری بازی Ghost of Yōtei در مصاحبهای با رسانه Automaton Media خاطرنشان کرد که سازندگان از بنیانهای فرهنگی و هنری بازی اول برای به تصویر کشیدن یک منطقه کاملا جدید یعنی هوکایدو استفاده کردهاند.
وانگ درباره استفاده از تجربیات Ghost of Tsushima با وجود فاصله زمانی زیاد بین وقایع داستانی دو بازی و روایت شدن آنها در مناطقی کاملا متفاوت و انتقال این تجربهها برای بازی جدید خاطرنشان کرد: «ما بسیاری از چیزها را از بازی اول در اختیار داریم. برخی از بنیانهای فرهنگی سوشیما در یوتی استفاده شدهاند و ما توانستیم تا دانشی را که هنگام ساخت Ghost of Tsushima به دست آورده بودیم، با کمک مشاورانی که ما را درباره منطقه هوکایدو راهنمایی میکردند، گسترش دهیم.
از نظر بصری ما زمینه «نقاشی زنده» که از مینیمالیسم هنر ژاپنی الهام گرفته شده بود را در بازی جدید حفظ کردیم. همچنین هر عاملی که باعث حواسپرتی میشد را کنار گذاشتیم تا مضامین اصلی با وضوح بیشتری برجسته شوند و جهان بازی جزئیات غنیتری را ارائه دهد. این ایده از هنر و فرهنگ ژاپنی سرچشمه میگیرد و سبک هنری Ghost of Yōtei را شکل میدهد.»
وانگ خاطرنشان کرد که سبک هنری بازی Ghost of Yōtei در مقایسه با نسخه اول سری از پالت رنگی روشنتری برخوردار است. طبق توضیح کارگردان هنری، بازیکنها در بازی جدید وارد سرزمینی دورافتاده، وسیع و وحشی خواهند شد که هر منطقه آن به سبکی منحصربهفرد طراحی شده است. در واقع مناطق متفاوت بازی هرکدام حس فصلی متفاوت، پالت رنگی خاص و شخصیتهای ویژهای دارند.
کارگردان هنری Ghost of Yōtei افزود: «چشمانداز مناظر بازی به طور نامحدود در تمام جهتهای افقی و عمودی امتداد یافته است. این ویژگی منظرههای دراماتیکتر، پر جنب و جوشتر و زندهتری را نسبت به سوشیما به تصویر میکشد؛ برای مثال امکان دیدن شفق قطبی در آسمان شب، طلوع خورشید، پرواز ابرها بر فراز کوهستان و حرکت باد در چمنزار را خواهید داشت. اینها باعث میشوند تا احساس کنید که جهان بازی بکر، رامنشدنی، غیرقابل پیشبینی و در عین حال زنده است.
نقشه هوکایدو تفاوتهای زیادی با نقشه سوشیما دارد. هر منطقه شامل شخصیتها، حس فصلی متفاوت و پالت رنگی خاص خود است که همه اینها به بازیکن کمک میکنند تا در جهان بازی غوطهور شود و از آن لذت بیشتری ببرد.»
وانگ به اهمیت رنگ زرد در بسیاری از تریلرها، تبلیغات و زمینه هنری Ghost of Yōtei اشاره کرد و گفت که این رنگ با مضامین مهمی از داستان و شخصیتپردازی آتسو ارتباط دارد: «آتسو کسی است که شانزده سال قبل همهچیزش شامل خانه و خانوادهاش از او گرفته شد. گروه Yōtei Six او را به یک درخت در حال سوختن بستند و شمشیری را در شانهاش فرو کردند تا در همانجا رها شود و بمیرد. در آن زمان برگهای زرد بیشماری قبل از سوختن از درخت فرو ریختند.
رنگ زردی که در زمینه بازی میبینید، یادآور زادگاه از دست رفته آتسو و داستان انتقامجویی او خواهد بود. همچنین لباس اصلی آتسو زرد است و طراحی آن به برگهای زرد درخت جینگو پیوند خورده است. این رنگ نمایانگر گذشته غمگین، زخمهای احساسی و دردی است که در قلب آتسو دفن شده است. در طول بازی میتوانید رنگ زرد را در مکانهای مهم داستانی ببینید. این مکانها تقریبا به عنوان راهنمای بازیکنها برای کنار هم قرار دادن قطعات داستان آتسو عمل میکنند.»
بازی Ghost of Yōtei در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۲۵ (۱۰ مهر ۱۴۰۴) برای پلی استیشن ۵ عرضه میشود.