هیدئو کوجیما دیگر تمایلی به فریب دادن هواداران با تریلرهای گمراه‌کننده ندارد

دوشنبه 31 شهریور 1404 - 19:50
مطالعه 2 دقیقه
هیدئو کوجیما
هیدئو کوجیما در تریلرهای Death Stranding 2 دیگر قصد فریب دادن طرفداران را ندارد.
تبلیغات

هیدئو کوجیما که سال‌ها است به‌خاطر شوخ‌طبعی و بازی با انتظارات طرفدارانش در تبلیغ بازی‌ها شهرت دارد، این‌بار رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است. او که پیش‌تر در تبلیغات Metal Gear Solid 2 حقیقت تغییر قهرمان اصلی بازی را پنهان کرده بود، حالا در مورد Death Stranding 2: On the Beach مسیر تازه‌ای را برگزیده است. کوجیما در گفت‌وگو با رسانه واشنگتن پست توضیح داد که چرا دیگر تمایلی به فریب دادن هواداران با تریلرهای گمراه‌کننده ندارد.

به گفته او، تغییر فضای رسانه‌ای و دوران «اطلاعات همه‌جا حاضر» دلیل اصلی این تغییر رویکرد بوده است. او با اشاره به افشای حضور هریسون فورد در نقش هالک قرمز در فیلم Captain America: Brave New World حتی پیش از اکران گفت: «ما هم‌اکنون در چنین دورانی زندگی می‌کنیم و من خواستم از این فضا به‌عنوان بخشی از روایت تبلیغاتی استفاده کنم.»

در پاراگراف بعدی بخش مهمی از داستان بازی The Last of Us Part 2 اسپویل می‌شود

او همچنین یادآور شد که استودیوی ناتی داگ پیش از عرضه The Last of Us Part 2 مرگ زودهنگام شخصیت جوئل را از بازیکنان مخفی کرده بود؛ موضوعی که باعث خشم بسیاری از طرفداران شد. کوجیما تاکید می‌کند که اکنون هدفش «پل‌سازی با طرفداران» است نه پنهان‌کاری بیش از حد.

او ترجیح می‌دهد قطعه‌قطعه اطلاعات و حتی اسپویل‌هایی را در تریلرها ارائه کند: «اگر کسی ۶۰ ساعت بازی کند و در پایان خوشحال باشد که همان سرانجامی شد که از ابتدا امیدوار بود، این اتفاقی نیست. من این حس را عامدانه طراحی کرده‌ام.»

کوجیما در ادامه گفت‌وگو به وضعیت فعلی صنعت بازی نیز پرداخت. او از بزرگ و متورم شدن تیم‌های AAA انتقاد کرد و همچنین بازی‌های معرفی‌شده در رویداد سامر گیم فست را بیش از حد مشابه دانست: «چه از نظر بصری و چه سیستم‌ها، بسیاری از آن‌ها شبیه هم هستند. بازیکنان یا با هیولاهای فضایی می‌جنگند یا با موجودات قرون وسطایی. من می‌دانم خیلی‌ها این را دوست دارند؛ اما برای صنعت مهم است که چیز واقعا تازه‌ای ارائه شود.»

او بر اهمیت درک عمیق موضوعات توسط سازندگان نیز تأکید کرد و گفت: «وقتی استودیویی را در ساخت یک بازی مخفی‌کاری راهنمایی می‌کردم، فهمیدم آن‌ها حتی نمی‌دانند چطور یک اسلحه را باز کنند یا شلیک کنند. این واقعا ناراحت‌کننده است.» بازی Death Stranding 2: On the Beach تابستان امسال به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن ۵ عرضه شد.

منبع: GamingBolt

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات