سرمایه‌گذاری بی‌سابقه ایکس باکس در گیم پس

دوشنبه 31 شهریور 1404 - 19:08
مطالعه 2 دقیقه
لوگو سرویس ایکس باکس گیم پس
ایکس باکس امسال بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری تاریخ خود را در سرویس گیم پس انجام داده است.
تبلیغات

کریس چارلا، مدیر بخش ID@Xbox اعلام کرده است که سال جاری بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری ایکس باکس در تاریخ گیم پس رقم خورده است. او در گفت‌وگو با یوروگیمر به وضعیت فعلی این سرویس اشتراکی پرداخت و در پاسخ به برخی انتقادات اخیر بر استقبال توسعه‌دهندگان و تمایل آن‌ها برای همکاری مجدد تأکید کرد. چارلا در این‌باره توضیح داد:

«اکثریت شرکایی که بازی‌هایشان در گیم پس عرضه شده است، خواهان حضور آثار آینده خود در این سرویس هستند. در نتیجه قراردادهایی با بیش از ۱۵۰ شریک جدید امضا کرده‌ایم تا کاتالوگ گیم پس گسترش یابد. هر سال با ۱۰۰ها شریک همکاری داریم تا بازی‌های آینده را بررسی کنیم. سال گذشته هم با بیش از ۵۰ تیم همکاری کردیم که اولین قرارداد گیم پس خود را امضا کردند. امسال اما بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در تاریخ این سرویس انجام شده و همچنان تمرکز ما بر ارائه متنوع‌ترین و هیجان‌انگیزترین مجموعه بازی‌ها است.»

با‌این‌حال گیم پس در ماه‌های اخیر هدف انتقادات مختلفی قرار گرفته است. رافائل کولانتونیو، بنیان‌گذار استودیوی آرکین این سرویس را مدلی ناپایدار توصیف کرده که بیش از یک دهه به صنعت آسیب رسانده است. مایکل دوس، مدیر انتشارات لاریان نیز درباره کاهش فروش ناشی از حضور بازی‌ها در این سرویس گفت تیم‌های کوچک با آثار تازه یا پرریسک می‌توانند از گیم پس سود ببرند؛ اما او روش سونی در مدیریت چرخه عمر بازی‌ها و افزودن آن‌ها پس از فروش اولیه را ترجیح می‌دهد.

شان لیدن، رئیس پیشین پلی استیشن در گفت‌وگویی با رسانه گیم‌اینداستریز به موضوع سودآوری این سرویس اشاره کرد: «بحث‌های زیادی وجود دارد. آیا گیم پس سودآور است یا نه؟ این اصلا سوال درستی نیست. هر شرکتی می‌تواند با جابه‌جا کردن هزینه‌ها نشان دهد که چنین سرویسی سودآور است. مسئله اصلی برای من این است که آیا چنین مدلی برای توسعه‌دهنده‌ها سالم است یا خیر.»

با وجود این انتقادات، برخی ناشران از نتایج مثبت گیم پس سخن می‌گویند. مایلز جیکوبسن، مدیر Football Manager به یوروگیمر گفت تعداد بازیکنان این مجموعه پس از اضافه شدن به سرویس‌های اشتراکی جهش چشمگیری داشته است: «ما یک مدل تجاری کامل بر پایه آن ساخته‌ایم. این روند حاصل پنج سال کار و آزمایش‌های متوالی بود تا به استراتژی نهایی برسیم.»

در گفت‌وگوی گسترده‌تر یوروگیمر با کریس چارلا درباره وضعیت بازی‌های مستقل در ایکس باکس، او به تنوع گسترده آثار نمایش‌داده‌شده در گیمزکام اشاره کرد و افزود: «این صرفا تاکیدی از سوی ایکس باکس بر ضرورت حیاتی تنوع در مجموعه بازی‌های ما است.»

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟

منبع: Eurogamer

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات