بازی Dying Light: The Beast در ژاپن سانسور شد

دوشنبه 31 شهریور 1404 - 17:46
مطالعه 2 دقیقه
پوستر آتشین بازی Dying Light The Beast
بازی Dying Light: The Beast جدیدترین اثری است که برای دریافت مجوز عرضه در ژاپن سانسور می‌شود.
تبلیغات

به نقل از VGC، بازی Dying Light: The Beast به جمع بازی‌های ویدیویی پیوست که توسط هیئت رده‌بندی ژاپن (CERO) مجبور به سانسور شده‌اند. طبق گزارش Game Spark و توضیحات وب‌سایت رسمی نسخه ژاپنی بازی، تغییرات گسترده‌ای در محتوای آن اعمال شده تا موفق به دریافت رده‌بندی CERO Z (رده‌بندی مخصوص افراد بالای ۱۸ سال) شود.

این تغییرات باعث شده شدت خشونت در بازی Dying Light: The Beast کاهش یابد، هرچند بازیکنان ژاپنی همچنان می‌توانند به‌صورت کوآپ آنلاین با کاربران نسخه‌های بین‌المللی بازی کنند. از جمله موارد سانسور در نسخه ژاپنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف نمایش اندام‌های داخلی در مدل‌های زامبی و برخی اشیای محیطی
  • تغییر طراحی چند مدل از زامبی‌های زن
  • حذف امکان قطع عضو چهره و نیم‌تنه
  • و موارد بیشتر

نکته غیرمعمول در این مورد این است که تغییرات حتی روی نسخه استیم بازی Dying Light: The Beast در ژاپن هم اعمال شده است، درحالی‌که بازی‌های پی سی معمولاً نیازی به عبور از CERO ندارند. این اولین‌بار نیست که سانسور خشونت در ژاپن بحث‌برانگیز می‌شود. اوایل امسال، نسخه ژاپنی Assassin’s Creed Shadows با حذف قابلیت قطع عضو و موارد دیگر منتشر شد. سال گذشته هم Suda51 و شینجی میکامی به سانسور بازی Shadows of the Damned: Hella Remastered اعتراض کردند؛ سانسوری که حتی در نسخه اصلی سال ۲۰۱۱ نیز وجود داشت.

منتقدان CERO را به استانداردهای دوگانه متهم می‌کنند. به‌طور مشخص، شان نوگوچی، مدیر EA ژاپن پس از آنکه بازسازی Dead Space به دلیل نمایش صحنه‌های شدید خشونت اصلاً موفق به دریافت رده‌بندی نشد و عملاً روی کنسول‌ها در ژاپن ممنوع گردید، به CERO اعتراض کرد. او مدعی شد که شدت خشونت در بازی Stellar Blade مشابه بوده، اما این بازی بدون سانسور و با رده‌بندی CERO D (برای ۱۷ سال به بالا) منتشر شده است.

به‌نظر می‌رسد ماجرای سانسور بازی‌ها در ژاپن نه‌تنها به یک چالش توسعه‌ای برای استودیوها تبدیل شده، بلکه اختلاف نظر درباره خط‌کشی‌های محتوایی CERO همچنان ادامه دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات