راز عملکرد فنی عالی بتلفیلد ۶ در استراتژی جدید سازندگان نهفته است
به نقل از گیمینگبولت، بازی بتلفیلد ۶ تا چند هفته آینده منتشر میشود تا پس از دریافت بازخوردهای بسیاری مثبتی که از تجربه بتای عمومی دریافت کرد و ثبت رکورد گزارش شده بیش از یک میلیون پیشخرید، دوران تازهای را برای مجموعه تیراندازی اولشخص الکترونیک آرتز رقم بزند. باتوجهبه اینکه در سالهای اخیر شاهد انتشار برخی بازیهای بزرگ با بهینهسازی ضعیف و مشکلات فنی متعدد در زمان عرضه بودیم، سطح فوقالعاده بهینهسازی بتلفیلد ۶ در این دوره زمانی شگفتآور است.
حال کریستین بول، مدیر فنی استودیو ریپل افکت، در مصاحبه جدید خود، به شرح دلیل این موضوع پرداخته است. به گفته بول، سازندگان Battlefield 6 به این بازی به چشم یک پورت کنسولی نگاه نکردند، بلکه تمام نسخهها را همزمان توسعه دادند: «فکر میکنم در گذشته رویکرد تیم بتلفیلد این بوده است که ابتدا یک بازی برای کامپیوتر بسازند و سپس آن را برای کنسولها پورت کنند. با توجه به تجربههای گذشته، ما در همان مراحل اولیه تصمیم گرفتیم تا Battlefield 6 یک پورت نباشد و تمام نسخههای آن را بهصورت همزمان ساختیم. ما برای این هدف کارهای زیادی انجام دادیم.
توسعه همزمان Battlefield 6 برای کامپیوتر و کنسولها به ایجاد زمینههای بزرگی برای تست مداوم منجر شد؛ بنابراین ما مطمئن شدیم که تمام توسعهدهندگان بتلفیلد کنترلرهایی روی میز کار خود داشته باشند. بدیهی است که برای ما راحتتر است تا هنگام تست بیلدها، آنها را روی کامپیوتر تجربه کنیم، اما باید یک کنترلر هم برای این کار میداشتیم تا بتوانیم نسخه کنسولی بازی را همزمان توسعه داده و تست کنیم.»
علاقهمندان Battlefield 6 میتوانند هنگام تجربه نبردهای هیجانانگیز و گسترده بازی از قابلیتهای کنترلر دوالسنس لذت ببرند. به گفته سازنده فناوریهای مختلف این کنترلر نظیر تریگرهای تطبیقی، بازخوردهای لرزشی و افکتهای صوتی بلندگو در هنگام پرتاب موشک یا صدا زدن همتیمی به شیوههای مختلفی استفاده شدهاند که امکان خاموش کردن آنها هم وجود دارد. بازی Battlefield 6 در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۵ (۱۸ مهر ۱۴۰۴) برای کامپیوتر، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه میشود.