بازی Ghost of Yotei با بودجه محدودتر از انتظار ساخته میشود؛ پایان دوران ولخرجی سونی!
بازی Ghost of Yotei برخلاف روند معمول سونی در افزایش چشمگیر بودجه دنباله آثار انحصاری پلی استیشن با بودجهای مشابه نسخه قبلی ساخته میشود. برایان فلمینگ، یکی از بنیانگذاران استودیو ساکر پانچ اعلام کرد که بودجه توسعه گوست آو یوتی تفاوت چندانی با Ghost of Tsushima ندارد. تعداد اعضای تیم توسعهدهنده و مدت زمان تولید نیز تقریبا مشابه گوست آو سوشیما است.
برایان فلمینگ در گفتوگو با رسانه گیم فایل تأکید کرد که روند تولید Ghost of Yotei از نظر زمانی و نیروی انسانی بسیار شبیه به Ghost of Tsushima بوده است. تولید نسخه قبلی حدود ۶۰ میلیون دلار هزینه داشت و دنباله بازی نیز با بودجهای مشابه توسعه یافته است: «وقتی به هزینهها، تعداد نفر-ماهها و اندازه تیم توسعه گوست آو یوتی نگاه میکنیم، همهچیز واقعا بسیار مشابه قبل است.»
سونی برخلاف روند افزایشی بودجه در دنبالهها، اینبار تصمیم متفاوت و خارج از سیاستهای پیشین اتخاذ کرده است
این تصمیم، تغییری بزرگ در سیاستهای پیشین سونی بهحساب میآید. برای مقایسه، بازی Marvel’s Spider-Man با بودجهی ۹۰ میلیون دلار ساخته شد، اما بازی مرد عنکبوتی ۲ با جهشی چشمگیر به ۳۰۰ میلیون دلار رسید. روندی مشابه در مجموعههای The Last of Us و Horizon نیز دیده شده بود. درمجموع، میانگین افزایش بودجه دنباله بازیهای پلی استیشن بیش از ۲۰۰ درصد بوده است؛ اما این بار چنین اتفاقی رخ نداد.
بهنظر میرسد که شرکتهای بزرگ مشغول بازنگری در رویکردهای خود هستند و بودجهها را کاهش میدهند. اگر یک بازی با هزینه ۳۰۰ میلیون دلار شکست بخورد، ضرر بزرگی برای شرکت بههمراه دارد. هرچند Concord یک بازی تکنفره نبود، اما شکست بازی نمونهای از این وضعیت بود. از آن زمان سونی در زمینه تخصیص بودجه و سیاستهای توسعه بازیهایش محتاطانهتر عمل کرده است.