چرا سازندگان 007: First Light برای سیستم تیراندازی بازی سنگ تمام گذاشته‌اند؟

جمعه 28 شهریور 1404 - 15:23
مطالعه 3 دقیقه
حضور جیمز باند در پوستر بازی 007: First Light
از آنجایی که تیراندازی در بازی 007: First Light آخرین گزینه در دسترس بازیکن نیست، سازندگان تلاش زیادی برای طراحی رضایت‌بخش مکانیسم‌های آن داشته‌اند.
تبلیغات

در تازه‌ترین اخبار گیمینگ‌بولت می‌خوانیم استودیو آی‌او اینتراکتیو که با توسعه مجموعه مخفی‌کاری هیتمن شناخته می‌شود، همواره سعی داشته است تا در بازی‌های این مجموعه، به بازیکن‌ها قدرت انتخاب راه‌های فراوان و استفاده از موقعیت‌های محیطی زیادی ارائه دهد تا خود را مخفیانه به هدف رسانده و او را بدون سر و صدا بکشند. از آنجایی که در سری هیتمن به تیراندازی به عنوان یکی از آخرین راه‌های چاره پس از ناکامی در مخفی‌کاری نگاه می‌شود، سازندگان لازم دانسته‌اند تا درباره تفاوت‌های آن با بازی در حال توسعه 007: First Light به بیان توضیحاتی بپردازند.

در همین راستا اخیرا آندریاس کروگ، کارگردان گیم‌پلی بازی جیمز باند آینده در مصاحبه‌ای با رسانه PCGamer خاطرنشان کرد که اولویت سازنده برای 007: First Light ارائه گیم‌پلی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است که استفاده از تفنگ در آن لزوما آخرین گزینه نخواهد بود. همچنین شیوه طراحی گیم‌پلی بازی به سبکی است که استفاده از روش اکشن به بازیکن‌ احساس فایده بیشتری نسبت به سری هیتمن می‌دهد.

همانطورکه گفته شد، این موضوع تا حد زیادی به این واقعیت برمی‌گردد که آی‌او اینتراکتیو در طراحی سری هیتمن رویکردی را اتخاذ کرده است که در آن فاش شدن هویت بازیکن توسط نگهبان‌ها و شروع مبارزات مستقیم و اکشن یک ناکامی به حساب می‌آید؛ زیرا گیم‌پلی این مجموعه بیشتر حول مخفی‌کاری می‌چرخد. کروگ خاطرنشان کرد که در بازی 007: First Light بازیکن‌ها مدام در حال اجتناب از تقابل رودرو و اکشن نخواهند بود و در عوض بیرون کشیدن سلاح و تیراندازی یک گزینه مناسب و لذت‌بخش برای پیشروی در مراحل به شمار می‌آید.

کروگ در این باره گفت: «در سری هیتمن ما تیراندازی و نبرد از راه دور را به عنوان آخرین راه حل برای اکثر بازیکن‌ها در نظر گرفتیم؛ بنابراین تقابل مستقیم با دشمنان اقدامی نسبتا دشوار بود و به همین خاطر بسیاری از بازیکن‌ها تمایل داشتند تا از آن اجتناب کنند. این بار در 007: First Light شخصیتی داریم که تیراندازی و نبردهای اکشن از راه دور را به عنوان یک گزینه مناسب پیش روی بازیکن می‌گذارد.»

آی‌او اینتراکتیو تمایل دارد تا بازیکن‌ها حین تجربه 007: First Light بتوانند به دلخواه مهارت‌های جدیدی برای مخفی‌کاری کسب کنند و در صورت لزوم بدون نگرانی سلاح خود را بیرون کشیده و به کشتار دشمنان بپردازند. این موضوع اساسا تجربه گیم‌پلی بازی جیمز باند را با سری هیتمن متفاوت خواهد کرد. با در نظر گرفتن این رویکرد برای طراحی مبارزات، استودیو می‌خواهد مطمئن شود که تیراندازی اکشن به همان اندازه مخفی‌کاری رضایت‌بخش خواهد بود.

کارگردان گیم‌پلی بازی توضیح داد: «اولویت اول و مهم‌تر ما این بود که می‌خواستیم یک سیستم عالی تیراندازی از نظر فنی و مکانیسمی ایجاد کنیم و در کنار آن تمایل داشتیم تا به صورت سیستمی تعاملی و روان طراحی شود. هدف ما در طراحی گیم‌پلی 007: First Light این است که اگر حتی سعی داشته باشید مخفیانه به هدف برسید و در این کار ناکام شوید، فقط با کمی تغییر روند با موقعیت پیش رو مواجه شوید و از تجربه یک تیراندازی رضایت‌بخش لذت ببرید.»

بازی 007: First Light در تاریخ ۷ فرورودین ۱۴۰۵ (۲۷ مارس ۲۰۲۶) برای کامپیوتر، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات