خالق بایونتا: غربی‌ها از خلق چیزهای جدید و متفاوت می‌ترسند!

پنج‌شنبه 27 شهریور 1404 - 21:15
مطالعه 2 دقیقه
بایونتا در حال شلیک با تفنگ‌هایش در بازی Bayonetta 2
هیدکی کامیا تفاوت فرهنگ توسعه بازی در ژاپن و غرب را توضیح می‌دهد و تجربه خود با ناشران جهانی را بیان می‌کند.
تبلیغات

هیدکی کامیا، خالق بازی‌های Bayonetta و Devil May Cry در مصاحبه با با رسانه وی‌جی‌سی درباره وضعیت کنونی صنعت بازی و تفاوت بین استودیوهای شرقی و غربی صحبت کرد. او گفت: «حس کار کردن با ناشران ژاپنی این است که فرهنگ توسعه به طرز فوق‌العاده‌ای به ذهن من نزدیک است و آن‌ها تمایل دارند که درک بیشتری از خالقان داشته باشند.» هیدکی کامیا که با ناشران متعددی در سراسر جهان همکاری کرده است، ادامه داد: «من توسعه بازی را نوعی اختراع می‌دانم.»

او به مکانیک‌هایی مانند Witch Time در Bayonetta و Celestial Brush در Okami اشاره کرد و افزود: «هدف من همیشه این است که مکانیکی منحصر به آن بازی بسازم. در طرف ژاپنی، برداشت من این است که آن‌ها می‌بینند شما در حال تلاش برای خلق یک اختراع جدید هستید. آن‌ها با تلاش برای تولد چیزی نو آشنا هستند و این روند را با صبر دنبال می‌کنند.» در مقابل، ناشران غربی ترجیح می‌دهند «احساس امنیت ناشی از پیروی از یک قالب تثبیت‌شده» را داشته باشند. کامیا توضیح داد:

«اینجا است که تفاوت با ناشران مشخص می‌شود. برای شرکت‌های خارجی، اگر بخواهید چیزی جدید اختراع کنید، چون شکل آن هنوز مشخص نیست، فشار ایجاد می‌شود؛ مثلا می‌گویند چیزی نشان بده که شکل مشخص‌تری دارد و اگر به خود بازی‌ها نگاه کنید، مانند این‌که بازی‌های تیراندازی اول‌شخص مدتی محبوب بودند، برداشت من این است که آن‌ها حس امنیت در پیروی از قالب تثبیت‌شده را دارند.» کامیا از بازی Scalebound به‌عنوان مثال استفاده کرد؛ انحصاری ایکس باکس وان که پروژه مشترکی بین استودیوی پلاتینیوم‌گیمز و شرکت مایکروسافت بود و در نهایت لغو شد.

تیم در حال توسعه سیستمی برای کنترل همزمان یک شخصیت انسانی و یک اژدها بود. کامیا گفت: «هیچ مرجع یا قالب مشخصی برای دنبال کردن چنین بازی‌ای نداشتیم و فکر می‌کنم به همین دلیل برخی شک و تردید داشتند.» او تأکید کرد که معتقد نیست اگر Scalebound ناشر ژاپنی داشت، حتما منتشر می‌شد؛ اما افزود: «می‌توانم بگویم شرایط متفاوت بود. شرکت‌های ژاپنی تمایل بیشتری به پذیرش چالش‌های جدید دارند و فکر می‌کنم گفتگوها مثبت‌تر می‌بود؛ مثلا می‌گفتند چگونه می‌توانیم این دو مکانیک را با هم پیش ببریم؟ شخصا برای من، ناشران خارجی تمایل بیشتری دارند که محصول نهایی را هرچه سریع‌تر ببینند. اگر ناشر ژاپنی بود، فکر می‌کنم فضای بیشتری برای ما فراهم می‌کرد.»

کامیا در خصوص تمایل خود برای محافظت از استودیوی تازه تأسیس خود در برابر تعدیل نیرو، گفت: «ما متعهدیم که شرکت را برای کارکنانی که از آن‌ها سپاسگزاریم حفظ کنیم. البته می‌دانم شرایطی وجود دارد که شرکت‌های بزرگ را مجبور به تعدیل نیرو می‌کند؛ اما برای ما این مسیری نیست که بخواهیم برویم. ما می‌خواهیم از کارکنانمان مراقبت کنیم.» کامیا اخیرا استودیوی جدید Clovers را تأسیس کرده که در حال توسعه دنباله‌ Okami با همکاری کپکام است. هیدکی کامیا در مارس ۲۰۲۵نیز درباره احیای Scalebound سخن گفته بود. نظر شما در این‌باره چیست؟

منبع: Eurogamer

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات