آغاز بتای خصوصی برای بازی مبارزهای 2XKO از دنیای League of Legends
بازی مبارزهای رایگان 2XKO که در دنیای League of Legends جریان دارد، وارد مرحله بتای خصوصی شد؛ مرحلهای که رسیدن به آن سالها انتظار و تلاش تیم سازنده را پشت سر گذاشته است. این بازی ابتدا در سال ۲۰۱۹ با نام رمز Project L معرفی شد؛ اما راه طولانی تا رسیدن به امروز، نشاندهنده پیچیدگی و چالشهای توسعه آن است؛ بهویژه باتوجهبه گفته تام کَنِن، تهیهکننده بازی.
او امیدوار بود که هنگام رونمایی اولیه، بازیکنان از هیجان از روی صندلیهایشان بپرند؛ اتفاقی که ظاهرا هرگز رخ نداد. کنن در گفتوگو با مجله Edge توضیح میدهد که واکنش طرفداران، برخلاف انتظار، بیشتر به این شکل بود: «جالب است، پیگیرش خواهم بود.»
رونمایی اولیه باعث شد بسیاری از بازیکنان، آنچه در نهایت به 2XKO تبدیل شد را شبیه به بازیهای کلاسیک مبارزهای مثل Tekken یا Mortal Kombat با شخصیتهای League of Legends بدانند؛ ترکیبی که در آن زمان چندان نوآورانه بهنظر نمیرسید. همین فاصله میان واکنش مورد انتظار و واقعیت، ظاهرا تیم سازنده را وادار کرد تا دوباره به میز طراحی بازگردد.
کنن درباره این تصمیم میگوید: «این پروژه پتانسیل زیادی داشت؛ اما احساس نمیکردیم که به اندازه کافی حس واقعی نبردهای League of Legends را منتقل میکند؛ جایی که شما بین چند قهرمان همافزایی ایجاد میکنید، درباره ترکیبها تصمیم میگیرید و باید هماهنگ عمل کنید.
فکر کردیم اگر بتوانیم این نوع تعامل و استراتژی را به یک بازی مبارزهای بیاوریم، میتوانیم تجربهای کاملا نو و متفاوت به این ژانر اضافه کنیم. تصمیم سختی بود که نسخه اولیه بازی را کنار بگذاریم؛ چون واقعا سرگرمکننده بود. موقعیت عجیبی بود؛ چون بازی را معرفی کرده بودیم و بعد دوباره به کارگاه بازگرداندیم تا وارد فاز تحقیق و توسعه شود؛ اما اکنون فکر میکنم که تصمیم درستی گرفتیم.»
در حال حاضر، 2XKO بهصورت بتای خصوصی روی رایانههای شخصی در دسترس است. هرچند تاریخ انتشار نهایی هنوز اعلام نشده است، اما انتظار میرود این بازی تا زمان عرضه رسمی بهصورت آنلاین باقی بماند و در سال جاری برای پلتفرمهای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن ۵ و پی سی منتشر شود. نظر شما کاربران زومجی در اینباره چیست؟
منبع: GamesRadar