بازی Final Fantasy 7 Remake Intergrade رکورد حجم روی نینتندو سوییچ ۲ را شکست
به نقل از GamingBolt، اسکوئر انیکس رسماً تأیید کرده است که نسخه Final Fantasy 7 Remake Intergrade علاوهبر انتشار دیجیتالی از طریق فروشگاه eShop، بهصورت فیزیکی هم عرضه خواهد شد. با این حال نسخه فیزیکی در قالب Game-Key Card در دسترس قرار میگیرد، به این معنا که خریداران همچنان باید کل بازی را دانلود کنند.
نکته جالب اینجا است که بازی Final Fantasy 7 Remake Intergrade قرار است بزرگترین بازی نینتندو سوییچ ۲ از نظر حجم باشد. براساس گزارش یوروگیمر، کاربران باید حدود ۸۷.۹ گیگابایت دیتا دانلود کنند؛ رقمی که بخش قابلتوجهی از حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی کنسول را اشغال میکند. برای مقایسه نسخه پیسی بازی نیز به ۹۴.۲۴ گیگابایت فضا نیاز دارد. پیشتر WWE 2K25 با حجم ۷۳.۲ گیگابایت عنوان بزرگترین اثر سوییچ ۲ را در اختیار داشت که حالا جای خود را به Final Fantasy 7 Remake Intergrade میدهد.
محدودیت کارتریجهای نینتندو (حداکثر ۶۴ گیگابایت) و هزینه بالای تولید آنها، احتمالاً دلیل اصلی عرضه نسخه فیزیکی بهصورت Game-Key Card بوده است. از سوی دیگر اجرای مستقیم بازیها از روی کارت حافظه سرعت کمتری نسبت به حافظه داخلی دارد، به همین دلیل دانلود و نصب کامل روی فضای داخلی میتواند تجربه روانتری ارائه دهد.
این نسخه در حقیقت شامل محتوای کامل بازی اول از سهگانه ریمیک بههمراه بسته الحاقی INTERmission است که بازیکنان در نقش Yuffie Kisaragi، داستان را از زاویهای متفاوت تجربه میکنند. بازی Final Fantasy 7 Remake Intergrade در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۲۶ (۲ بهمن ۱۴۰۴) برای نینتندو سوییچ 2 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد.
اسکوئر انیکس همچنین تأیید کرد که تمام آثار سهگانه ریمیک روی تمامی پلتفرمها منتشر خواهند شد. بدین ترتیب بازی Final Fantasy 7 Rebirth و سومین بخش مجموعه نیز درکنار انتشار روی پلی استیشن ۵، برای پی سی، ایکس باکس سری ایکس | اس و نینتندو سوییچ ۲ نیز عرضه خواهند شد.
Final Fantasy 7 Remake نخستین بار در سال ۲۰۲۰ برای پلی استیشن ۴ منتشر شد و سپس راهی پلتفرمهای دیگر شد. در ادامه، قسمت دوم مجموعه با نام Final Fantasy 7 Rebirth در فوریه ۲۰۲۴ روی پلی استیشن ۵ منتشر شد و یک سال بعد به پی سی راه یافت. تغییر رویکرد اسکوئر انیکس در سالهای اخیر باعث شده آثار جدید و حتی بازیهای قدیمی این شرکت بهجای انحصارطلبی، بهصورت چندپلتفرمی در دسترس مخاطبان قرار بگیرند.