میزان سختی Phantom Blade Zero به زیبایی مبارزات بازیکن بستگی دارد

چهارشنبه 26 شهریور 1404 - 10:00
مطالعه 2 دقیقه
تیراندازی به سمت دشمن اسب‌سوار در بازی Phantom Blade Zero
به گفته کارگردان Phantom Blade Zero، میزان سختی این بازی برخلاف آثار سولزلایک به تمایل بازیکن جهت ارائه مبارزاتی چشم‌نواز و سرعتی بستگی دارد.
تبلیغات

به نقل از گیمینگ‌بولت، سولفریم لیانگ که در استودیو اس-گیم کارگردانی بازی اکشن و نقش‌آفرینی Phantom Blade Zero را بر عهده دارد، بار دیگر تاکید کرد که گیم‌پلی مبارزات این بازی بیشتر شبیه آثار اکشن نظیر Devil May Cry خواهد بود و شباهت کمتری به آثار سولزلایک دارد. با این وجود کارگردان بازی اعتقاد دارد بازیکن‌هایی که به زیبایی ظاهری سیستم مبارزات اهمیتی نمی‌دهند هم می‌توانند از کامل کردن Phantom Blade Zero لذت ببرند.

در ادامه چیانلی ما، کارگردان مبارزات بازی خاطرنشان کرد که مفهوم اصلی سیستم نبرد بر اساس ووشیا از طریق کونگ فو طراحی شده است تا بازیکن را مجبور به رقصیدن در میدان جنگ کند؛ بنابراین شاهد انیمیشن‌های سریع و روان شخصیت اصلی حین مبارزات خواهیم بود. چیانلی ما خاطرنشان کرد که سازندگان برای رسیدن به این هدف تصمیم گرفته‌اند تا کمی از دقت ورودی را فدای ارائه مبارزات سرعتی کنند.

این بدان معنا است که اگر بازیکن‌ها بتوانند کنترل سیستم رقص‌مانند نبرد را به دست گیرند، احتمالا هنگام رویارویی با دشمنان توانایی اجرای کمبوهای جذاب و روانی را خواهند داشت. با این حال سیستم مبارزات Phantom Blade Zero برای کسانی که بخواهند فقط روی تمام کردن بازی تمرکز کنند، مانعی ایجاد نخواهد کرد: «اگر می‌خواهید فقط بازی را به روشی معمولی ​​و نه چندان چشم‌نواز تمام کنید، کاملا قابل دسترس است. با این حال اگر تمایل دارید تا مبارزات را به روشی زیبا تجربه کنید، این همان جنبه دشوار بازی خواهد بود.»

این مفهوم که روند بازی باعث شود تا بازیکن نسبت به بهبود مهارت‌های خود تشویق شود و برای این کار اجبار طاقت‌فرسایی پیش روی خود نبیند، تا حدی شبیه مجموعه‌های Devil May Cry شرکت کپکام و Bayonetta استودیو پلاتینیوم گیمز است. بازیکن‌ها در هردو مجموعه می‌توانند بازی را به راحتی تمام کنند و چالش پیش روی آن‌ها همان حس ترغیب شدن به کسب امتیاز بالاتر از طریق اجرای کمبوهای زیبا، پیوسته و پیچیده است.

استودیو اس-گیم در ژوئن ۲۰۲۴ طی یک جلسه پرسش و پاسخ تاکید کرد که برنامه‌ای برای ساخت یک بازی سولزلایک جدید ندارد و در عوض روی ارائه سیستم مبارزه‌ای که همزمان پرجنب‌وجوش و پاداش‌دهنده باشد، تمرکز خواهد داشت: «افرادی که تا الان موفق به تجربه دموی بازی شده‌اند، کاملا می‌دانند که این یک اثر سولزلایک نیست. لازم به تأکید مجدد است که ساخت یک بازی سولزلایک دیگر، هرگز بخشی از برنامه‌های ما نبوده و در عوض می‌خواهیم تا مبارزاتی ترکیبی، نفس‌گیر، پرجنب‌وجوش، پاداش‌دهنده و هیجان‌انگیز را ارائه دهیم.»

این گفته سازنده بدان معنا نیست که Phantom Blade Zero هیچ تأثیری از آثار استودیو فرام‌سافتور نمی‌گیرد. استودیو اس-گیم در آوریل امسال درباره الهام گرفتن از شیوه طراحی مراحل در مجموعه Dark Souls صحبت کرد و به تمجید از توسعه مراحل به هم پیوسته در بازی‌های قدیمی‌تر فرام‌سافتور پرداخت. بازی Phantom Blade Zero هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد و برای عرضه روی کامپیوتر و پلی‌ استیشن ۵ در حال توسعه است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات