چگونه ایکس باکس سری اس باعث بهبود عملکرد بازی Battlefield 6 شد؟
به نقل از GamingBolt، الکترونیک آرتز و استودیوهای سازنده بتلفیلد در ماههای اخیر تمرکز ویژهای روی عملکرد نسخه پی سی بازی Battlefield 6 داشتهاند، اما به گفتهی تیم سازنده توسعه نسخه ایکس باکس سری اس هم با مشکلات خاص خود همراه بوده است. کریستین بول، کارگردان فنی بازی در گفتوگو با وبسایت Kotaku توضیح داد که بزرگترین مانع آنها در این مسیر، محدودیت حافظهی کنسول سری اس بوده است:
«بزرگترین چالش ما [محدودیت] حافظهی کنسول بود. ایکس باکس سری اس حتی نسبت به یک کامپیوتر میانرده هم حافظهی کمتری دارد. حدود ۶ تا ۱۲ ماه پیش به نقطهای رسیدیم که بسیاری از مراحل بازی روی این کنسول کرش میکردند.»
به همین دلیل، تیم توسعه مجبور شد تمرکز زیادی روی بهینهسازی مصرف حافظه بگذارد؛ اقدامی که در نهایت باعث بهبود عملکرد کلی بازی Battlefield 6 روی همهی پلتفرمها شد. بول در اینباره گفت: «این روند باعث شد کل بازی پایدارتر شود. در عین حال، برای نسخهی سری اس هم بهینهسازیهای ویژهای انجام دادیم. پس از چند ماه آزمایش و جمعآوری دادهها توانستیم مشکل حافظهی این کنسول را بهطور کامل برطرف کنیم.»
بول نسخهی نهایی بازی Battlefield 6 روی ایکس باکس سری اس را «بسیار پایدار» و «دارای عملکرد عالی» توصیف کرد و تأیید کرد که بازی روی این کنسول با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. بااینحال وقتی از نمایندهی EA درباره احتمال عرضه بازی بتلفیلد 6 روی کنسول احتمالی نینتندو سوییچ ۲ سؤال شد، او گفت: «متأسفم، اما نمیتوانیم دربارهی پلتفرمهایی خارج از ایکس باکس سری ایکس | اس و پلی استیشن ۵ و پلیاستیشن ۵ پرو صحبت کنیم.»
پیشتر هم بول تأیید کرده بود که بهدلیل تمرکز روی عملکرد، نسخهی نهایی Battlefield 6 فاقد ری تریسینگ خواهد بود و هیچ برنامهای برای اضافه شدن این ویژگی در آینده وجود ندارد.
بازی Battlefield 6 در تاریخ ۱۸ مهر ۱۴۰۴ (۱۰ اکتبر ۲۰۲۵) برای پی سی، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس | اس منتشر خواهد شد.