رزیدنت ایول ۹ روان گیمرها را نشانه میگیرد!
کپکام در Resident Evil Requiem، جدیدترین نسخه رزیدنت ایول، تنها به معرفی یک شخصیت تازه بسنده نکرده است، بلکه میخواهد تجربه ترس را به شیوهای متفاوت بازآفرینی کند. کوشی ناکانیشی و ماساتو کومازاوا، بهترتیب کارگردان و تهیهکننده رزیدنت ایول ۹ در مصاحبه جدیدی درباره چرخه طراحی ترس در بازی و سیستم جدیدی صحبت کردند که هنوز جزئیاتش فاش نشده است.
تیم سازنده رزیدنت ایول ۹ میگوید که طراحی بازی بر پایه الگویی است که ابتدا بازیکن را درگیر یک موقعیت ترسناک و پرتنش میکند و سپس با ارائه لحظاتی آرامتر یا مبارزاتی هیجانانگیز، فرصتی برای رهایی از تنش فراهم میسازد. این چرخه بهتدریج بازیکن را دوباره به نقطه اوج ترس بازمیگرداند.
کوشی ناکانیشی توضیح داد: «نمیتوان تنش را در تمام مدت بازی در بالاترین سطح نگه داشت؛ چون واقعا خستهکننده میشود. بنابراین نیاز به منحنی با ریتم پویایی داریم؛ بهطوریکه ابتدا با یک صحنه بسیار پرتنش و وحشتناک روبهرو میشوید و سپس فرصتی برای رهایی یا تخلیه احساسی فراهم میشود تا از حالت ترس خارج شوید و وارد مرحلهای آرامتر از اکتشاف یا مبارزه هیجانانگیز شوید.»
کوشی ناکانیشی در ادامه گفت: «این نوع طراحی همیشه بخشی از استانداردهای رزیدنت ایول بوده است، اما تفاوت اینبار وجود یک سیستم تازه است؛ سیستمی که فعلا نمیتوانم دربارهاش توضیح زیادی بدهم. اگر فاصله بین ترس و رهایی را مانند طول موجی در منحنی تجربه بازی در نظر بگیرید، هدف این است که این فاصله را بیشتر از هر زمان دیگری کنیم. نتیجه تجربهای خواهد بود که بازیکن را بین لحظات آرام و وحشت مطلق جابهجا میکند. در این نسخه حسابی با روانتان بازی خواهیم کرد!»
بازی Resident Evil Requiem در تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۴ (۲۷ فوریه ۲۰۲۶) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، نینتندو سوییچ ۲ و کامپیوتر منتشر خواهد شد. این بازی امکان جابهجایی بین دوربین اول-شخص و سوم-شخص را برای گیمرها فراهم میکند. این ناشر ژاپنی برای نمایش برخی از بازیهای خود نظیر رزیدنت ایول ۹ در توکیو گیم شو ۲۰۲۵ برنامه دارد.