خالق Dead Space با یک شرط علاقه به ساخت بازی Alien دارد
به نقل از گیمینگبولت، گلن اسکافیلد که بهخاطر خلق مجموعه ترسناک و علمی-تخیلی Dead Space شناخته میشود، در سالهای اخیر با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کرده است. این کارگردان پس از ترک الکترونیک آرتز و اکتیویژن به تاسیس استودیو استرایکینگ دیتسنس پرداخت تا بازی The Callisto Protocol را در همان سبک و سیاق Dead Space توسعه دهد. در نهایت این بازی به بازار عرضه شد، اما نتوانست استقبال گسترده مخاطبین و ستایش منتقدان را کسب کند.
مشکلات اسکافیلد به همین جا ختم نشد و در ادامه پروژه در حال توسعه او به دلیل کمبود بودجه کنار گذاشته شد. حال این توسعهدهنده مصاحبه تازهای با رسانه PCGamer داشته که در آن درباره علاقه خود برای ساخت یک بازی ترسناک، اکشن و علمی-تخیلی براساس مجموعه Alien صحبت کرده است. اسکافلید در حالی برای این ایده ابزار علاقه کرد که شرط جالبی هم برای آن دارد.
اسکافیلد خاطرنشان کرد که تمایل دارد تا برداشت خودش از مجموعه Alien را بههمراه ایدههای خودش از زنومورفها در بازی ارائه دهد. وی همچنین فاش کرد که این ایده تا جایی پیش رفته است که او با استفاده از ابزار مولد هوش مصنوعی Midjourney کار کرده تا انواع مختلفی از زنومورفها را مطابق برداشت خلاقانه خودش طراحی کند. بااینحال او تاکید کرد که بیشتر دوست دارد تا روی یکی از پروژههای جدید خودش کار کند تا اینکه یک نسخه تازه از آیپی دارای حق امتیاز را بسازد.
خالق Dead Space افزود: «بیایید فرض کنیم که توسعه بازی جدید از یک آیپی دارای حق امتیاز را پذیرفتم. البته که من این را نمیخواهم و بیشتر دوست دارم تا ایدههای خودم را بسازم. حال تصور کنید که کسی پیش من بیاید و بگوید که مجوز ساخت بازی جدید سری بیگانه را به من میدهد. به محض دریافت این پیشنهاد من میتوانم حدود ۱۰۰ زنومورف متفاوت که با ابزار Midjourney طی دو سال گذشته ساختهام را نشان دهم. این بیگانهها را فقط به دلیل دوست داشتن مجموعه Alien طراحی کردهام؛ بنابراین بله، من دوست دارم تا یک بازی Alien بسازم.»
این کارگردان درباره مذاکره احتمالی با شرکت استودیوی قرن بیستم، مالک امتیاز Alien که خود متعلق به دیزنی است، خاطرنشان کرد که خواهان کنترل کامل خلاقیت روی این پروژه است و این موضوعی غیر قابل مذاکره خواهد بود: «من باید کارگردانی بی چون و چرای خلاقیت این پروژه را در دست داشته باشم. این حتی قابل مذاکره نیست؛ زیرا من نمیتوانم یک بازی عالی بسازم، مگر اینکه کاملا کنترل آن در دست خودم باشد و در تمام بخشهای آن نفوذ داشته باشم.»
اسکافیلد قبلا گفته بود که با توجه به وضعیت فعلی صنعت بازی و مشکلاتی که برای پیدا کردن سرمایهگذار وجود دارند، ممکن است که کارش به عنوان کارگردان بازی تمام شده باشد: «من هنوز اینجا هستم تا آثار هنری بسازم، داستانهایی با ایدههای خاص بنویسم و صنعت بازی را رو به جلو تشویق کنم. با این حال شاید آخرین بازیام را قبلا کارگردانی کرده باشم. چه کسی میداند؟ اگر چنین شد، بابت تجربه بازیهایم از شما متشکرم.»