بازی War Mechanic با تغییرات اساسی دوباره معرفی شد؛ پیوستن نویسنده ویچر به تیم
استودیو لهستانی Chronospace پس از بازطراحی کامل چشمانداز خود، دوباره از بازی War Mechanic رونمایی کرد؛ اثری تکنفره در سبک اکشن-ماجراجویی با فضایی آلترناتیو که روایت میکند اگر جنگ جهانی دوم هیچوقت به پایان نمیرسید چه میشد.
War Mechanic که نخستینبار در اکتبر ۲۰۲۴ بهعنوان یک شبیهساز مبتنیبر ساختوساز معرفی شده بود، حالا با تغییراتی بنیادین بازگشته و ترکیبی از اکشن، بقا، مبارزات با وسایل نقلیه، اتوماسیون تولید و روایت داستانی عمیق را در اختیار بازیکنان قرار میدهد. به گفته سازندگان، هدف این بازطراحی، تبدیل War Mechanic به یک ماجراجویی تمامعیار و سیستممحور بوده است. در ادامه میتوانید تریلر جدید بازی را تماشا کنید:
پخش از رسانه
در نسخه جدید، نویسندگان شناختهشدهای چون یاچک کومودا (Jacek Komuda) و ماچی یورویچ (Maciej Jurewicz) که پیشتر روی The Witcher 1 و The Witcher 2 کار کردهاند، وظیفه روایت داستان را برعهده دارند. آنها قول دادهاند War Mechanic این بار تجربهای شخصیتر، تاریکتر و چندلایهتر ارائه کند. کومودا دراینباره میگوید:
«بعد از معرفی اولیه احساس کردیم میتوانیم بیش از اینها ارائه دهیم. روایت و جهان بازی ظرفیتهای بسیاری داشت، بنابراین تصمیم گرفتیم از مرزهای یک شبیهساز ساده عبور کنیم و تجربهای عمیقتر و کاملتر خلق کنیم.»
در War Mechanic بازیکنان در نقش جک والاس، یک مکانیک تنها که در جزیره جنگزدهی Nordook گرفتار شده، قرار میگیرند. جهانی پر از ماشینهای جنگی سرکش، جناحهای متخاصم، NPCهای عجیب و توطئههای پنهان انتظار بازیکنان را میکشد. انتخابها و سبک بازی مستقیما روی روند داستان و گیمپلی تأثیر میگذارند؛ چه بخواهید با ساخت پایگاه و سیستمهای اتوماسیون زنده بمانید و چه ترجیح دهید با خودروهای جنگی و رباتهای دفاعی به دل نبرد بروید.
War Mechanic با موتور Unreal Engine 5.5 توسعه یافته و بهلطف داراییهای فوتورئالیستی، محیطهای وهمآلود و طراحی خلاقانه رباتها و باسها، از نظر بصری جهشی بزرگ نسبت به نسخه اولیه داشته است. رابط کاربری و چرخه گیمپلی هم بازطراحی شده تا تجربهای روانتر و درگیرکنندهتر به بازیکنان ارائه دهد.
برخی از ویژگیهای کلیدی بازی:
- جزیره جنگی: کشف مناطق مختلف، جمعآوری منابع و رویارویی با تهدیدهای تازه.
- بازسازی پایگاه: کنترل یک پایگاه متروکه، تأمین انرژی و ایجاد زیرساختهای جدید.
- مبارزات اولشخص: درگیری نزدیک با سلاحهای قابل شخصیسازی و استفاده از خودروها و برجکهای جنگی.
- جمعآوری و اتوماسیون: بازیابی منابع، ارتقای تجهیزات و راهاندازی سیستمهای خودکار.
- وسایل نقلیه جنگی: تعمیر و مسلحکردن خودروها و استفاده از نقشهها و منابع برای احیای تجهیزات ارتشی.
بازی War Mechanic قرار است بهزودی در قالب دسترسی زودهنگام (Early Access) منتشر شود.