نسخه ۵.۷ آنریل انجین در راه است؛ فناوری بهکاررفته در ویچر ۴
استودیو سیدی پراجکت رد، یکی از بزرگترین توسعهدهندگان حال حاضر در صنعت بازی، با شرکت اپیک گیمز برای استفاده از آنریل انجین ۵ در پروژههای آینده و همچنین کمک به بهبود این موتور بازیسازی همکاری میکند. در همین راستا، یک دموی فنی از بازی The Witcher 4 اخیرا ارائه شد که جدیدترین نسخه این موتور بازیسازی، یعنی Unreal Engine 5.6 را بهنمایش میگذاشت. بااینحال، برخی از ویژگیهای نشان داده شده در این دمو برای نسخه ۵.۷ آنریل انجین برنامهریزی شده بودند که اکنون انتظار میرود بهزودی منتشر شود.
آنریل انجین ۵ در حال حاضر پراستفادهترین موتور در صنعت بازی به شمار میرود. پیشرفت این موتور که بهخاطر مشکلاتی مانند لگها و عملکرد ضعیف نیز شناخته میشود، به نفع کل صنعت بازی خواهد بود. به نقل از رسانه tech4gamers، در حال حاضر یک شاخه از Unreal Engine 5.7 در گیتهاب در دسترس قرار گرفته است و شاخه اصلی روی نسخه ۵.۸ کار میکند. به همین دلیل، انتظار میرود Unreal Engine 5.7 به زمان انتشار خود نزدیک شده باشد و احتمالا تا پایان ماه جاری میلادی عرضه شود.
یک رویداد به نام Unreal Fest از ۲۲ تا ۲۴ سپتامبر (۳۱ شهریور تا ۲ مهر ۱۴۰۴) در استکهلم برگزار خواهد شد. به احتمال زیاد Unreal Engine 5.7 در این رویداد به نمایش در خواهد آمد. اگرچه تنها ۳ ماه از انتشار نسخه ۵.۶ میگذرد، عرضه آن نسخه با تأخیر نسبت به تاریخ اولیه در ماه آوریل مواجه شده بود و به همین دلیل نسخه ۵.۷ به این سرعت در حال معرفی شدن است.
دموی فنی The Witcher 4 که روی نسخه ۵.۶ آنریل انجین اجرا میشد، شامل ویژگیهایی مانند Nanite Foliage بود که برای عرضه در نسخه ۵.۷ برنامهریزی شده است. Nanite Foliage روشی با مصرف بهینه حافظه برای دستیابی به پوشش گیاهی با تراکم بسیار بالا است. علاوهبراین، ویژگیهای دیگری نیز در جدیدترین نسخه وجود خواهد داشت که شاید در اواخر این ماه شاهد آنها باشیم.
در اخباری دیگر، ظاهرا استودیو سیدی پراجکت رد سخت در تلاش بوده است تا مشکل افت فریمهای بدنام آنریل انجین ۵ را برطرف کند و تاکنون عملکرد قابلتحسینی داشته است. یک پلاگین به نام Fast-Geometry Streaming نیز در آخرین نسخه منتشر شد که به بارگذاری سریع Assetsها کمک کرده است و در نتیجه باعث کاهش لگهای لحظهای میشود.